Az informális hírekben szereplőknél gyakorlatilag 10 nappal hamarabb, a mai nap során elkezdődik a Microsoft új zenei szolgáltatásának, az XBOX Music-nak a piacra vitele, elsőként a ma megjelenő Xbox frissítés keretében, aztán pedig október 26-án Windows 8 alapú PC-ken. A sietség oka nyilvánvaló: Az Apple a Windows 8 bemutatása előtt, várhatóan október 23-án bemutatja az iPad Mini-t, így e kettő kommunikációs zaja elől próbálták valamennyire kimenekíteni az XBOX Music-ot.
Maga a szolgáltatás túlzottan sok meglepetést nem okozott, az előzetesen kiszivárgottakhoz képest. Mind a négy (három) major kiadó és több tucat független kiadó tartalmai, azaz közel 30 millió dal lesz elérhető a szolgáltatás berkein belül. A belépő szint, egy a Spotify ingyenes szolgáltatásához hasonló, hirdetésekkel megszakított streaming szolgáltatás lesz, kiegészítve egy Smart DJ nevű funkcióval, ami gyakorlatilag egy a Pandora-hoz hasonló on demand rádió funkcionalitást biztosít. 9.99 dollár ellenében lesz igénybevehető a streaming szolgáltatás prémium szintje, melynek keretében a felhasználók playlisteket állíthatnak össze, oszthatnak meg egymással, a playlistekben szereplő dalokat pedig korlátlan számmal hallgathatják meg. 0.99 dollárért pedig a pay per track zenei szolgáltatásban lesznek dalok vásárolhatóak. A jelek szerint az induláskor még nem lesz elérhető a felhő alapú szolgáltatás, ez arra utalhat, hogy a Microsoft és a kiadók bizonyos részletekben még nem tudtak megállapodni.
A szolgáltatás induláskor 15 országban lesz elérhető, az igénybevételéhez szükséges XBOX Pass pedig 22 országban. A Redmond-i cég ígérete szerint (és ezt diktálja az üzleti ésszerűség is) a közeljövőben további platformok és további országok következnek.
A szolgáltatás elindításával tehát a Microsoft is belépett azon technológia és tartalomipari óriások közé, amelyek zeni szolgáltatások és a velük integrál hardverek segítségével próbálnak maguknak helyet szorítani a roppant éles versenyben. A Redmond-i cég ezt a versenyt nem bukhatja el, mert az a cég egészére is komoly kihatással lehet, de valamiért az az érzésünk, hogy ezúttal érdemes lesz a vetélytársaknak is figyelniük, nem úgy, mint a korábbi Microsoft kísérletek esetében.