Tavaly ősszel többször is azt írtuk, hogy 2012 kulcsfontosságú év lesz, lehet a prémium zenei videószolgáltatás a Vevo számára. Végül- némileg meglepetésre a cég a Google-al tartotta fenn stratégiai partnerségét, így a nagy felhajtás ellenére szinte semmi nem változott. Illetve mégis, hiszen a hónap elején David Kohl, értékesítési vezető elhagyta a céget, nagy riadalmat keltve ezzel a befektetők és a zeneipari partnerek között.
A Vevo ugyanis a hirdetésekből él. A videók előtt, a lejátszóban elhelyezett videó hirdetések azok, melyek az amúgy meglehetősen feszített üzleti modellt finanszírozzák. A prémium videómegosztót ugyanis minden megkeresett dollárból mintegy 51 centet a tartalomtulajdonosoknak, harminc centet pedig a Google-nak fizet ki, azaz egy dollárból mindössze 20 cent az, ami a saját haszna. Ez az üzleti modell nem sokkal kedvezőbb ,mint amelyet a Spotify vagy éppen a Pandora esetében sokszor elemeztünk, mégis az eddigi jelek alapján működőképesebbnek tűnik.
A szervezeti változás ellenére a cégnek komoly tevei vannak a jövőre nézve. Ezek közül talán a legfontosabb a további platformokon való megjelenés. A webes valamint a mobil verzió sikere kirobbanó, de itt nem állhat meg a cég. Egyrészt az olyan új interaktív televíziós platformokon, mint az XBOX, az Apple TV , másrészt pedig magukban a kábel TV szolgáltatásokban, mint tartalomszolgáltató partnerként való megjelenés lebeg elsődlegesen a szemük előtt. A televízió platformokon való megjelenés zenei videóklipekkel nem lenne újkeletű ötlet, finoman fogalmazva sem…Ugyanakkor a Vevo számára az új platform, megfelelő megállapodások esetében még nagyobb elérést nyújthat a hirdetései számára, ami viszont kulcs fontosságú kérdés a cég számára.
Mindezen felül a cég egyre inkább és egyre határozottabban szeretne megjelenni saját tartalmakkal is. Az új platformokon való megjelenés, a saját tartalmak létrehozása azonban mind-mind roppant költségesek, s mivel a stratégiai döntés végül az lett a Vevo házatáján, hogy megmaradnak függetlennek,ezért újabb befektetők bevonására lesz szükség, még az első félévben, a terjeszkedés finanszírozására. Ha sikerrel jár a cég, akkor folytathatja diadalmentetét és egyre inkább függetlenné válhat a nagy testvér, Youtube-tól…