A streaming szolgáltatások egyik legérzékenyebb, sikerességüket döntően befolyásoló területe a katalógusméret. 15-20 millió dal napjainkban már alapelvárás azoktól a szolgáltatásoktól, akik azt szeretnék elérni, hogy zenei gyűjteményeinket helyettesíthessék, havidíj ellenében.
A hatalmas katalógusméret a legtöbb vezető streaming szolgáltatónak a birtokéban van, ugyanakkor egy-egy nagy név hiánya felér több tízezer kevésbé ismert szám hiányával. Ebből a szempontból talán a legnehezebb helyzetben a Spotify volt/van, amelyet több előadó hosszú ideig bojkottált vagy a mai napig bojkottál. A Beatles, az AC/DC, a Metallica vagy éppen a Pink Floyd távolmaradása érzékeny veszteség volt a svéd szolgáltató számára. Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt évben Daniel EK és cége komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy közelebb kerüljön az előadókhoz.
Természetesen az ilyen nagy és híres együttesek minden esetben egyedi elbánást és egyedi szerződést igényelnek, mintahogyan azt a Metallica esetében láthattuk.
A Pink Floyd különösen nehéz eset digitális szempontból, a banda ugyanis minden lehetséges eszközzel küzdött az ellen, hogy tartalmait, kiadója, az EMI a digitális szolgáltatások formai szabályainak megfelelően értékesítse. A digitális ellenesség volt az oka annak is, hogy a Pink Floyd tartalmai nem szerepeltek a svéd szolgáltat és az EMI eredeti szerződésében.
Mindez azonban hétfőtől már nem igaz, ugyanis a Pink Floyd valamennyi albuma, egy érdekes promóció eredményeképpen immáron elérhető a Spotify-on is!
A Floyd talán leghíresebb dalán, a Wish You Were Here-en alapuló kampány lényege az volt, hogy 1 millió meghallgatásra volt szükség ahhoz, hogy a teljes repertoár elérhetővé váljon s svéd szolgáltatónál. Mindez bő két nap alatt összejött, bizonyítva ezzel a Spotify erejét, a Pink Floyd rajongók számára pedig újabb okot adva az előfizetésre!