Alig pár héttel ezelőtt írtunk a Songza-ról, mint egyedisége, a benne rejlő növekedési potenciál miatt ideális akvizíciós célpontról. Akkor a Songza 3.0 megjelenése kapcsán írtuk mindezt, de a Long Island-i székhelyű cég nem állt le és azóta újabb, most elsősorban az üzleti modellt befolyásoló fejlesztéseket jelentett be.
A Songza különlegessége A szolgáltatás különlegessége, hogy hangulatok, napszakok alapján ajánl fel egyedi, zenei szakemberek által létrehozott playlisteket, melyek aztán a Pandora esetében már megismert módon tovább perszonalizálhatóak. Így- ismert vetélytárásával szemben- a Songza esetében nem egy előadó nevének beírásával hozhatunk létre személyre szabott rádiókat, hanem a szerkesztők által létrehozott több tucat adóból választhatunk. |
Az ötlet nem új, sőt alapvetően pontosan ugyanaz, mint amit a Pandora évekkel ezelőtt bevezetett. Azon felhasználók számára, akiket zavar a reklám, egy prémium előfizetés keretében lehetővé teszik, hogy megszakítások nélkül élvezzék a zenefolyamot. A prémium előfizetés ára heti 99 cent, ami meglehetősen drága, hiszen a Spotify 10 dollárért mobilon és PC-n elérhető előfizetés kínál!
A prémium csomag, a hirdetésmentességen kívül további előnyöket is kínál. Egyrészt a nem prémium előfizetők számára megengedett 6 helyett napi 12 alkalommal léptethetnek át dalokat. Másrészt a prémium előfizetők leérhetnek majd olyan válogatásokat, melyeket a nem prémium előfizetők nem.
Az alapító Elias Roman szerint elsősorban a felhasználók oldaláról érhető igény miatt hozták létre a prémium szolgáltatást és nem azért, mert az ingyenes verzió esetében nem lenne elég bevétel a hirdetésértékesítésből.
Hova is helyezhető akkor most a Songza, mintegy másfél évvel az indulása után? A Songza 3.0 illetve a prémium csomag bevezetése után? Továbbra is a kicsi, de érdekes szolgáltatók közé! Nyilván egy olyan piacon, ahol a piacvezető Pandora havi 70 millió meghaladó aktív felhasználóval rendelkezik ( a Songza esetében ez a szám 5 millió alatti) és ezáltal a hirdetők számára is szinte az egyetlen komoly célpont az ilyen szolgáltatások körében nincsen könnyű helyzetben más, aki hasonlóan hirdetési bevételből szeretné eltartani magát és szolgáltatását.
A Songza esetében –egyelőre- nem hallani arról, hogy fogyóban lenne a befektetői türelem és pénz, így folytathatják hosszú útjukat a minél nagyobb felhasználói bázis kiépítésében. Ha pedig netán elfogyna a tőke, még mindig ott a lehetőség a cég eladására, ami tudva, hogy az Amazon jelenleg is kisebbségi befektető és saját maga is streaming szolgáltatás indításán gondolkozik, nem is biztos, hogy olyan távoli eshetőség…