Akkor, amikor a streaming piacról beszélünk, az esetek túlnyomó többségében a Spotify, a Google, a Deezer vagy éppen a Pandora jut az érdeklődők eszébe. A streaming piac azonban ennél jóval több szereplős, elég ha csak a Wimp-re, a Songza-ra vagy éppen posztunk alanyára, az Rdio-ra gondolunk.
A Kazaa és a Skype alapítói által 2010-ben létrehozott social music start-up, az elmúlt években csendben erősödött és terjeszkedett. Az egyre intenzívebbé váló, egyre több és gyorsabb fejlesztést igénylő streaming piacon ugyanakkor a helytállás egyre több befektetést igényel és ebben a versenyben az Rdio érezhetően nehezen állt és áll helyet.
Mindennek egyenes következménye, volt az új befektetővel való megállapodás , az októberben bejelentett a cég harmadát-ötödét érintő elbocsátás és a korábban az Amazont is megjárt Anthony Bay kinevezése vezérigazgatónak.
A reorganizáció és az átalakulás közepette, ugyan a Spotify hangzatos bejelentései mellett elsikkadt némileg, de az Rdio is folytatta nemzetközi terjeszkedést, melynek keretében hazánkon kívül 19 másik országban - Argentína, Bolívia, Costa Rica, Dominikai Köztársaság, , Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Izrael, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Dál-Arfika, Uruguay, valamint Venezuela.- is elérhetővé vált a szolgáltatás.
A nemzetközi terjeszkedés sok tekintetben ésszerű lépés lehet az Rdio számára, hiszen az amerikai streaming piac már most is teletettnek mondható, januártól pedig a Youtube Music illetve a Beats Music megjelenésével tovább erősödhet majd a verseny. Mindeközben az amerikai digitális piac növekedése megállt és egyre inkább úgy tűnik, hogy az egyedi letöltések felől a streaming irányába csoportosulnak át a fogyasztói költések.
Az sem véletlen, hogy a 20 új ország fele dél-amerikai ország, a dél-amerikai mobil és mobil zenehallgatási piac dübörög, így az ott való megjelenés valóban hasznos, hasznosabb ehet, mint a túltelített amerikai piacon való küzdelem.
Mindennek ellenére, az Rdio története, a Turntable. Fm-el együtt jelzi, hogy a streaming szolgáltatások népszerűségének töretlen növekedése nem ellenére az üzleti modell továbbra sem kiforrott és hosszú távon életképes, miközben a verseny egyre erősödik és ezáltal tovább gyengíti az üzleti modellt…