Az Amazon Prime Music tavaly nyári indulása nem kavarta fel különösebben a digitális zeneipar vízét, ami egyrészt köszönhető annak, hogy nem szabványos streaming szolgáltatásról van szó, másrészt pedig annak, hogy pontosan ez volt az az időszak, amikor az Apple felvásárolta a Beats Music-ot.
Az Amazon Prime Music valóban nem egy klasszikus értelemben vett streaming szolgáltatás, hiszen az Amazon Prime előfizetők számára szól, akik a szolgáltatást is igénybe vehetik, a 99 dolláros havidíjuk terhére, azaz lényegében a streaming szolgáltatás az amúgy is elég bő Amazon Prime előfizetéses struktúra értékét hivatott növelni.
Pontosan amiatt, hogy nem klasszikus értelemben vett stremaing szolgáltatásról beszélünk, az Amazon különösebben nem zavartatta magát attól a ténytől, hogy a világ vezető lemezkiadója, a Universal nem fogadta el a feltételit, s így o lyan előadók hiányoznak a katalógusból, mint a Bon Jovi, Elvis Presley, Stevie Wonder, a U2, Jay-Z, Kanye West, Katy Perry, vagy éppen Lady Gaga.
Az Amazon aztán, ahogyan az várható volt, a Prime videó esetében bevált stratégiát követte: fokozatosan bővülő, de az önálló szolgáltatásokkal ( a videó esetében a Netflix-el például) nem vetekedő, alapvetően a korábbi címekre fókuszáló tartalom kínálat. Ennek keretében jelentek meg az on-demand rádiók a szolgáltatásban a nyáron.
Következő nagy lépésként pedig az Amazon bejelentette, hogy megállapodott a Universal Music-kal, így végre a Universal tartalmak is elérhetőek lesznek a szolgáltatásban. No persze nem az összes, csak a két cég által közösen kiválogatott albumok, és nem a megjelenéssel egy időben, hanem fél év késéssel. Mindez viszont pontosan az Amazon arc poeticájából adódik. Az Amazon célja ugyanis teljesen egyértelműen nem a Spotify, a Deezer vagy a többi, klasszikus streaming szolgáltatóval való versenyzés. Az Amazon célja az, hogy magát az Amazon Prime-ot minél népszerűbbé tegye.
Persze ennek ellenére az Amazon egyre inkább komolyan veendő szereplője lesz a streaming piacnak ez egyre világosabb. Ennek azonban nem csupán a roppant erős Amazon márka és az egyre népszerűbb Prime az oka. Hanem az is, hogy a jelenlegi streaming szolgáltatások, a jelenlegi árazással csak korlátozott tömegeket vonzanak. Hiába a 30 millió dal, hiába a korlátlan számú lejátszási lehetőség, ha a zenekedvelők számára kevesebb dal, sokkal olcsóbban többet ér. Pontosan ez az az elv amit az Amazon is vall ,és ez az, amiért az Amazon Prime Music egyre inkább kihagyhatatlan szereplő lesz a streamimg piacon!