A zene az egyik legnépszerűbb tartalomtípus
Sőt
Az alkalmazás segítségével saját magunk hozhatunk létre rövid videóklipeket –maximum 15 másodperc hosszúságban- ( hasonlóan mint vetélytársa a Dubmash esetében) illetve követhetjük a számunkra szimpatikus felhasználói profilokat.
Elbaltázott oktató alkalmazástól a világsikerig A Musical.ly alapvetően nem is annak indult, ami a sikerét hozta és amit most ismerünk. Alex Zhu és társa Louis Yang egy oktatási alkalmazásra kaptak 250 ezer dollárt. Azonban még a piacra vitel előtt rájöttek, hogy a videók egyszerre túl hosszúak ( nem néznék őket végig) és túl rövidek ( ahhoz, hogy egy egy problémát ténylegesen körbe tudjon járni az adott terület szakértője) , így a fejlesztést abbahagyták és a megmaradt pénzből új alkalmazás fejlesztésébe fogtak. Ez lett a 2014 őszén piacra dobott Musical.ly. Az Alkalmazás hamar sikeres lett és szépen növekedésnek indult mind a letöltések, mind az aktív használók száma. Az igazi lökést ugyanakkor egy felfedés adta meg. Zhu észrevette ugyanis, hogy a megosztások során pont az alkalmazás logója nem látszik. Apró redesign, a logó megjelent a megosztott verziókban is, a Musical.ly pedig robbanásszerűen tört be a legnépszerűbb alkalmazások közé. Külön érdekesség, hogy a Musical.ly az első alkalmazás, amely Kínából indulva hódította meg az Egyesült Államokat. Zhu és csapatának nagy része ugyanis Shanghai-ban dolgozik, csak egy kisebb, üzleti csapat bérel irodát San Francisco-ban. |
Az alkalmazás sikere töretlen ( napi szinten 10 milliónál is többen használják) mégis ha az olvasó 20 évnél valószínűleg alig hallott róla. A mágnest valóban a rövid, vicces zenei videók jelentik, amiért azonban ott is maradnak a tinik, az maga a közösség, ami kiépült a videók által.
A kulcsot pedig pontosan a videók hosszúsága jelenti.15 másodperc arra elég, hogy egy rövid történetet, poént elmeséljen, viszont kellően rövid ahhoz, hogy belőle egyszerre többet megnézzünk.
Persze hosszú távon mindez nem lesz elég a hype fenntartásához és ahhoz, hogy a látogatók folyamatosan visszatérjenek. Ehhez folyamatos termékfejlesztésre, innovációra lesz szükség, ezt pontosan tudják a cég vezetői is.
Pontosan ennek érdekében jelentek meg májusban új termékükkel a live.ly-val, amely lényegében egy Facebook live vetélytársnak mondható. Az ötlete pedig a felhasználók aktivitásból formálódott: egyre többen és többen szerettek volna ugyanis társalogni is azokkal ,akiknek a rövid videóit nézték. Erre volt első megoldásuk a BFF ( Best Friends For Ever) amely lehetővé tette, hogy azok a tagok, akik BFF-ek bizonyos olyan funkciókat is igénybe vegyenek melyeket mások nem érhettek el. Mindez azonban nem feltétlenül tűnik elégnek, így jelentkeztek a közvetlen kommunikációt lehetővé tevő video chat megoldásukkal.
A Musical.ly sok tekintetben ideális helyzetben van ahhoz, hogy a sok jelentkező közül ő lehessen a 21.századi Music TV. A közössége láthatóan szépen épül, a zenei tartalmak jogi helyzete tisztázott, sőt maguk a zeneipari szereplők is egyre inkább kezdik felfedezni. Nem véletlenül óvatos ugyanakkor a cég menedzsmentje. Egyrészt nagyobb nehéz lesz folyamatosan fenntartani az érdeklődést (bár az alapötlet is igen erősnek tűnik, akár csak a többi nagyon sikeres közösségi oldal esetében) másrészt pedig valamilyen módon nyitni kellene az idősebbik felé is, anélkül, hogy az a törzstábort, a tiniket zavarná.
Szép feladat, ugyanakkor az is tény., hogy a csapa még csupán az út elején tart. Első komolyabb 100 millió dolláros befektetésüket is csak a nyáron kapták meg, ahhoz pedig, hogy majd valóban ők legyenek az MTV utódja, még sok új ötletre, befektetésre lesz szükségük.