A napokban lesz egy éve, hogy a Youtube végre megjelent a piacon régóta várt prémium streaming szolgáltatásábal, ami egyből két szolgáltatás is lett. A Youtube Music a zenekedvelők érdeklődésére tarthat majd számot, hiszen segítségével lehetőség van a hirdetések nélküli zene hallgatásra, akár videók nélkül is audio only üzemmódban, a videók lementésére, offline használatra illetve arra is, hogy a zenéket, más alkalmazás használata mellett, amolyan background üzemmódban hallgassuk. A Youtube Music szorosan integrálva lesz a Youtube másik bejelentetett szolgáltatásával, a Youtube Red-el. A Youtube Red maga a prémium szolgáltatás, ami ellentétben a Youtube Music-kal, nem csupán zenei tartalmakra fókuszál, hanem minden a Youtube-on megtalálható tartalomra, sőt egyre inkább saját gyártású tartalmakra is.
Most, egy évvel a szolgáltatás indulása után láttak napvilágot az első, természetesen nem hivatalos és meg nem erősített adatok a szolgáltatás használatáról, az előfizetők számáról. És ha ezek a hírek igazak, akkor azt kell mondjuk, hogy a Youtube egy óriási problémával kell, hogy hosszú távon szembe nézzen, mégpedig azzal, hogy nem hajlandóak érte fizetni az internetezők.
Az, hogy a prémium szolgáltatásnak 1 év elteltével mindössze másfél millió előfizetője ( és még egy millió olyan felhasználó, aki az ingyenes hónapját tölti) van, feltétlenül ezt erősíti meg. Ez a növekedési ütem ugyanis például alacsonyabb ,mint amilyen ütemben a TIDAL nőtt első évében, márpedig Jay-Z zenei szolgáltatását azért bajosan lehetne sikersztorinak nevezni.
Persze az is igaz, hogy a Youtube jelenleg csupán három országban ( USA, Egyesült Királyság, Ausztrália) tette elérhetővé prémium szolgáltatásait, míg a TIDAL lényegében világszerte elérhető, azonban az a három ország, ahol a Youtube Red és a Youtube Music elérhető a legfizetőképesebb, legfejlettebb zenei piacok is egyben. Így az, hogy ezeken a piacokon milyen rosszul szerepelt intő jel a kevésbé fejlett piacok kapcsán.
Márpedig ahhoz, hogy ezt a jelenlegi kiábrándító előfizetőszámot növelni tudja a Youtubenak arra van leginkább szüksége, hogy a terjeszkedést drasztikusan felgyorsítva valódi globális termékké tegye prémium szolgáltatását is.
Ellenkező esetben viszont elmaradhatnak azok a bevételek, amelyek segítségével a jelenleg a Youtube bukását kívánó kiadók ( és előadók) kielégíthetőek lennének. Azaz bármily hihetetlen, az amúgy lényegében pénzgyárként működő Youtube számára prémium szolgáltatásának sikere vitele meglepően fontos, a jövőjét is befolyásoló feladat.