Az Apple számára a tartalom hosszú éveken át kulcsfontosságú volt. 2004 és 2010-11 között az iTunes nem csupán a digitális, hanem lényegében a teljes zenefogyasztást dominálta és átalakította. Így a digitális zene sokáig egy végtelenül egyszerű, egy ismeretlenes egyenlet volt Cupertinoban.
A tartalombevételek akkor sem képezték az Apple rakétaszerűen növekvő bevételeinek nagyon nagy hányadát,. De mindez 2011 után végképp csökkenésnek indult, amikor is az iTunes bevételek, ha lassan ,de biztosan elkezdtek csökkenni.
Ennek a folyamatnak a betetőzéseként írtuk azt, hogy Zenei stratégiát kell váltania az Apple-nek, hiszen az iTunes letöltések növekedési üteme már 2012-ben elkezdett csökkenni. és ezzel párhuzamosan az Apple-nek több, egyszerre jelentkező hatásra kellett választ adnia zenei stratégiájában.
A válasz végül a Beats Music alapjaira építkező Apple Music lett, 2014-ben. Az az Apple Music, amely nagyon rövid idő alatt a második legnagyobb streaming szolgáltatássá vált, 20 millió előfizetővel.
Kérdés persze, hogy mindez mekkora siker, az Apple standardjai szerint mérve. Ha azt nézzük, hogy az Apple bázisnak hány százaléka használja az Apple Music-ot, akkor nagy kudarc. Hiszen mindössze 3%-a az iOS eszköztulajdonosoknak egyben Apple Music használó is.
Érdekesebb- ás talán pontosabb is- ugyanakkor a kép, hogyha az elmúlt évben 18%-al növekvő szolgáltatási szegmens ( amely jelenleg az Apple legmeredekebben növekvő területe..)egyes részeit nézzük.
Az Apple szolgáltatási bevételeit nem meglepő módon az alkalmazásokból és az App Store-ból szárma bevételek dominálják, ezt azonban már a zenei bevételek követik, melyek összességében a legjelentősebb szolgáltatási bevételt jelentik, az összes bevétel közel egy harmadát adva.
Ha innen közelítjük meg, akkor a 3%-os penetráció inkább lehetőséget jelent, mint sikertelenséget. Hiszen az Apple-nek nem kell mást tennie, minthogy saját ügyfélbázisán hatékonyabban értékesíti az Apple Music-ot. Amennyiben az Apple bázis 10%-a használná a szolgáltatást, az máris azt jelentené, hogy nem a nagy vetélytárs Spotify a piacvezető, hanem az Apple. Márpedig a 10% elérése abszolút nem tűnik lehetetlennek tudva, hogy az iTunest mintegy 800 millióan használták, legalább egyszer…