A streaming zenei piacok és szolgáltatók egyre erősödő versengésének egyik következménye, hogy az exkluzív tartalmaknak hosszú évek után ismételten nagyon komoly jelentőség lett. A cunamit a TIDAL indította el, amely lényegében csak az exkluzív tartalmakra építette fel üzleti modelljét.
Őket követte az Apple Music, amely sok más tényező mellett, az exkluzív tartalmakban (is) bízva szeretné letaszítani a trónról a piacvezető Spotify-t.
Mindeközben a svéd cégnek sokkal inkább magukkal az előadókkal voltak gondjai akik kevesellték a lejátszások után nekik járó díjakat. Ennek következtében pedig több, meghatározó zenekar tartalmai csak késve vagy egyáltalán nem voltak elérhetőek a svéd cég szolgáltatásában. Innen nézve nyugodtan nevezhetjük megkésettnek a Spotify lépését, hogy zenei tehetségek keresésébe fogott. De ahogy a mondás tartja, jobb későn, mint soha.
Különösen, hogyha a tehetségkutató a Spotify már meglevő eszközeit használja, támogatja saját gyártású nem csupán audio tartalmak megjelenését és különösebb extra befektetést nem is igényel. Mert mit is ajánl a Rise névre hallgató tehetségkutató?
Annyit, hogy 1-2 havonta bemutat 4 új, figyelemre méltó előadót, akiket aztán a szolgáltatás különböző pontjain illetve partnerei révén is promotál majd a svéd cég. Ennek keretében a hírek szerint a Spotify külön fesztiválokat szervez majd a feltörekvő előadói számára, és természetesen a velük, róluk készült videó tartalmak és megjelennek majd a svéd cég videóplatformján.
A Daniel Ek által alapított és vezetett cégnek több célja is lehet a tehetségkutató indításával. Egyrészt lehetséges ( bár a Spotify által bőszen tagadott) cél, hogy lemezkiadóvá (is) váljon a Spotify. Amennyiben ez így lenne, az alatt természetesen nem azt kell érteni, hogy a svéd cég sorozatszám jelentetné meg az újabb és újabb előadók és zenekarok tartalmait. Sokkal inkább egy olyanfajta kiadót érdemes elképzelni, mint amelyben a nagy vetélytársa, Apple is gondolkozott, gondolkozik. Kis számú, de exkluzív előadó számára nyújtott full service kiadói szolgáltatás.
Sokkal valószínűbb azonban, hogy a svéd cég fő célja az, mai a leglogikusabb lenne: a program segítségével kinevelni olyan előadókat, amelyek a Spotify-hoz kötődnek, és amelyek segíthetnek az egyelőre még meglehetősen küszködő saját tartalmakra fókuszáló üzletág fellendítésében is. És persze, azok az előadók, melyeket a Spotify maga „nevel” ki, jó eséllyel lojálisabbak lesznek majd a svéd céghez, mint azok, amelyek nem.