Egyszer volt..
KI ne emlékezne a lemezipar anno volt esküdt ellenségére a Napsterre? Szerzői jogi perek, bezárássál fenyegetés, sikeres bezárás. Majd új tulajdonos, legalizálás, tulajdonoscsere, újabb tulajdonoscsere, és nem utolsó sorban sikertelenség.
Új seprő jól seper?
A legújabb tulajdonos,. a Roxio sem sokáig bírta az erőfeszítéseket, és a tavaly év során többször is szóba került a cég értékesítése. Az első jelölt a digitális letöltés biznisztől magát szándékosan(??) távol tartó Google volt, tavaly januárban. Akkor, a pletykák ellenére sem talált gazdát az egyszer volt a P2P óriás, a keresóriás markaiban.
2006 szeptemberében aztán a cég hivatalosan is belejentette, hogy a UBS Bank segítségét kérte, a lehetséges stratégia alternatívák - köztük a cég értékesítése- feltárása és értékelése érdekében.
Ez év januárjában aztán teljesen más- a Napster szempontjából igen kedvező- fordulatot vettek az események. Az AOL bejelentette, hogy a 2005 során a indított, előfizetés alapú Music now szolgáltatását a továbbiakban a Napster fogja működtetni.
A piszkos anyagiak
A megállapodás értelmében, a z AOL Musicnow szolgáltatásának, jelenlegi 350 000 előfizetője 60 napon belül átkerül a Napsterhez, ha ezt az egyes felhasználók is engedélyezik. A Napster vállalta, hogy az AOL-től érkező előfizetők számára létrehoz ún. Music Now könyvtárakat, melyekben az AOL-nél létrehozott plalyistjeik lesznek megtalálhatóak.
Az AOL pedig vállalta, hogy a továbbiakban is működp ingyenes zenei szolgáltatásnak felületein promotálja a Napster által üzemeltetett előftzetés alapú szolgáltatást.
Iparági szakértők szerirnt a deal értéke megközelíti a 15 millió dollárt. Ennél sokkal jelentősebb lépés lehet ugyanakkor a Napster számára, hogy az AOL 350 000 előfizetőjének megfelelő mértékű akvirálásával saját, jelenleg mintegy 570 000 főt számáláó előfizetői bázisát közel 1 millióra növelheti.