Az Amazon digitális bolttal való megjelenéséről kár lenne írni, ez tény, már-már lerágott csont. Az azonban nem lerágott csont- még egy ideig nem is lesz az-, hogy mindez mit is fog jelenteni a zeneipar számára. A boltóriás álláspontja ugyanis egyértelmű: NO DRM! Aki csatlakozik,- mit több ezer független kiadó- azt örömmel fogadják, aki hezitál- mit a majorok többsége- az pedig hezitálhat tovább, rontva evvel a saját jövőbeni tárgyalási pozícióit.
Persze azért ez a sakkparti- mert ne legyenek kétségeink, ez az- többféleképpen végződhet. A végeredményt pedig nem egy, hanem minimálisan három tényező kényelem, ár, minőség tényező összhatása fogja meghatározni. Mindez pedig egy igen bonyolult, nem is két, hanem három dimenziós sakktáblát rajzol fel a kiadók számára. A háromdimenzós sakk pedig nem egyszerű sportág...
A sakkjátszmán kívűli szereplő?
Az Amazon persze ebben a sakkjátszmában nincsen benne, az ő hozzáállásuk lényegesen polárisabb: tudják mit akarnak a fogyasztók. MP3-t!
De vissza a sakkpartihoz. Mi történik, hogyha a fennmaradó három major (SONY BMG, Universal, Warner) mégsem adja be a derekát a DRM ellen? Igazából itt jön el a pont, amikor az Amazon is sakkjátszma része lesz. Ugyanis a fizikai termékek már most is megvásárolhatóak online, a kérdés csupán az hogy a digitális verziók mennyire hatékonyan, és vonzóan kapcsolhatók ezekhez. Ha egy kiadó kimarad mindebből. az inkább számára lesz káros, mint az Amazon számára.