A lemezipar újabb és újabb utakat keres a növekvő, de még kicsit digitális, valamint a folyamatosan csökkenő, de még mindig hatalmad hagyományos zenei piaci összekapcsolására, és az összesített bevételcsökkenés megállítására.
A legújabb kísérlet erre az iTunes kártya, amely segítségével konkrét albumokat lehet megvásárolni. A kártya előlapján az album borítója szerepel, a hátoldalon pedig a dalok listája, az addicionális tartalmak listája, valamint a kód, amivel az iTunes zeneáruházában az album letölthető. Maguk a kereskedők semmit nem kell, hogy fizessenek a kártyákért, amelyek csak akkor érvényesek, amikor a pénztárban az értéküket a vásárló kifizeti.
Az újfajta megoldás október 2-n debütált a nagyobb áruházakban, KT Tunstall Drastic Fantastic valamint Eddie Vedder Into the Wild filmzenéjével 14.99 illetve 11.99 dolláros áron. A kezdeti eredmények igen-igen bíztatóak, meglepve ezzel magukat a kiadókat is. A SONY BMG kimutatásai szerint az Into the wild filmzene összes eladásainak közel 6%-t a digitális albumkártyák adták, a digitális értékesítésnek pedig közel 20%-a(!!) ezekből az albumkártyákból adódott.
Ez a jelen, a kiadók azonban nem állnak meg. Novemberbe várható, hogy megjelenik a piacon a SONY BMG és a Universal közös gyermeke, a Ringle. Ez tulajdonképpen a kislemeznek (single) és a csengőhang letöltést egyszerre kínáló megoldás. A nagy áruházláncok nagyon várják megjelenését, hiszen az internet miatt a kislemez eladások meredeken zuhannak, a csengőhang üzletből pedig az áruházláncok teljesen kimaradtak eddig.