Tegnapi bejegyzésünkben még csupán mint nagyon valószínű lehetőségről beszéltünk a SONY BMG DRM mentes megoldás felé való elmozdulásáról, a mai nappal azonban mindez ténnyé vált. A bejelentés egyúttal pontot tett azokak a találgatásoknak a végére is, melyek korábban 2008 januárjától forgalomba kerülő, a legnagyobb amerikai áruházakban forgalmazandó ajándékkártyákról szóltak.
Ez utóbbi bizonyult igaznak, a kiadóóriás ugyanis hétfő reggel sajtóközleményében 37 előadó, egyedi márkázású, sajáűt, Musicpass.com oldalukon beváltható MP3 formátumú dalokra beváltható ajándékkártyáinak bevezetését jelentette be.
A kártyák egyenként közel 13 dolláros áron lesznek megvásárolhatóak, ami a gyakorlatban (pl. az egyszer felhasználhatóság miatt) a hagyományos CD-nél magasabb árat jelent.
A bejelentés-azon felül, hogy a teljes portfólió, nagy online zeneáruházakban való megjelentetésének bejelentését egyelőre nem tartalmazza- több, érdekes kérdést melegít fel.
Az egyik feltétlenül az, hogy a SONY BMG saját megoldásai mellett teszi le a voksot, ezzel egyértelműen az egyszerű kiadó státuszból inkább egy komplexebb szerep felé elmozdulva.
A másik pedig továbbra is az,hogy mikorra várható a teljes elmozdulása a DRM mellől a kiadó részéről? A las Vegasban a CES konferencián összesereglett iparági szakértők, most a DRM falának leomlásakor már távolabb tekintenek, s azt a kérdést feszegetik, hogy a digitális jogvédelem nélkül vajon valóban lényegesen több dal fog gazdára találni a világ online zeneáruházaiban?