Az EMI házatájáról az elmúlt hónapokban jó hírt nem nagyon halhattunk, sőt.. A tavaly tavasszal, a major labelek közül elsőként bevezetett DRM mentes tartalomforgalmazás adta lendület kifulladni látszik, Guy Hands és csapata még mindig az ideális szervezet kialakításán fáradozik, miközben a pénzügyi összeomlás réme sem áll messze a hajdan szebb napokat látott kiadótól.
A szervezeti átszerbetzés során, egyértelműen tűnik, hogy Guy Hands teljesen új, a lemeziapari beidegződésektől mentes, topmenedzsereket kíván veeztői székekbe ültetni.
A listát Kenny McGoff vezeti, akit a múlt héten neveztek ki az EMI Music Publishing előadókkal foglalkozó részlegének élére. (Department of SVF and A&R)
McGoff 200 óta erősíti a londoi kiadó A&rt részlegét, s azóta olyan előadók felfedetésében és felfuttatásában vett részt, mint az Arctic Monkeys, The Enemy, The Feeling, the Fratellis, Kasabian, Paul Epworth, Reverend & The Makers, Scouting For Girls valamint a The Zutons. Feladata nem kevesebb lesz, minthogy a nagy kiadókat egyre inkább ellenző, befutott előadókkal úgy kössön „békét", hogy evvel párhuzamosan a Guy Hands által meghirdetett, drasztikus előadói marketing kiadás lefaragási céloknak is leget tegyen.
A minden valószínűség szerint a közeljövőben tovább bővülő listában őt a robbanásszerű, de így utólag nem feltétlenül sikeresként a történelem könyvekbe vonuló Second Life projekt egyik tagja, Cory Ondrejka kapta azt a felelősségteljes feladatot, hogy az EMI digitiális stratégiáját megalkossa, és sikerre vezesse.
Érdekes megközelítésre számíthatunk tőle, egészen biztos, hiszen saját blogján kifejtette, hogy 2000 óta szinte alig vásárolt zenét, miközben rengeteg zenét hallott, különböző helyeken, csak sosem a megfelelő helyen és időben a vásárláshoz. Mindez igen hangsúlyos sugallatnak tekinthető a jövőbeni, ingyenes streaming szolgáltatásokkal kapcsolatos EMI részvételt illetően.
Mindeközben a távozók névsora is egyre bővül, a legfrissebb távozó Lee Tricka Capitol records vezetője,s hírek szerint őt további Capitol record vezetők fogják követni.
A helyzet a Guy Hands által bejelentett július 1-i dátum közeledtével váratóan méginkább forrósodni fog, s egyértelműen láthatóaak azok a feszültségek, törésvonalak, melyek a pénzügyi befektető, újfajta irányvonalak, és a korábbi menedzsment és zeneipari szakemberek között húzódik.
A problémák megoldására sok idő, és lehetőség nincsen, a tét
pedig nem kevesebb, mint a világ harmadik legnagyobb lemezkiadójának jövője.