A Spotify a last.Fm óta első, európai gyökerű,zenei startupként kezdte meg hódító útját, egyelőre jórészt csak Európában. A szolgáltatás már eddig is alapvetően pozitív visszhangokat kapott ,mind a kiadók, mind a zenei újságírók, mind a webes szakemberektől.
Hosszú távon, illetve az amerikai piacra való belépéshez az évekkel ezelőtt kialakított funkcionalitás azonban nem lehetett elég, s mindezzel Daniel Ek és emberei is tisztában voltak. Ennek eredményeként született meg a Spotify 2.0, amely a streaming szolgáltatáson felül egy az iTuneshoz hasonló , zene menedzselő alkalmazás is kíván lenni.
Az első adatok alapján a közösségi illetve a zenei menedzsment funkciók bevezetése sikeres, hiszen segítségével növelni tudta a Spotify a prémium, azaz a fizető ügyfeleinek a számát. Méghozzá nem is kevéssel, Paul Brown, a Spotify angliai ügyvezető igazgatójáénak információi szerint ugyanis az új funkciók bevezetése óta napi szinten a duplájára nőtt az ingyenes,reklámokkal tarkított verzióból a prémium verizóra váltók száma.
S hogy mindez pontosan hány előfizetőt is jelent? Daniel Ek, februárban 250 000 prámium előfizetőt említett,a Mideme-n. míg március végén az SXSW knferndcián már 32 000-t, aza durva becsléssel élve hét hét alatt 70 000-rel nőtt az prémium előfizetők száma. Ennek a duplája pedig azt jelenti, jelentené, hogy hetente 20 000 új prémium előfizető csatlakozik a Spotify táborhoz.
Mindez azonfelül, hogy valóban bizonyítja az új funkciók erejét, azt is jelenti, hogy a legnagyobb digitális piacra még be sem lépve, az év végére minden nagyobb gond nélkül elérheti az 1 millió prémium ügyfelet.