Az MTV név mindenki számára ismert. Az MTV egyszer már csinált zenei forradalmat, a 80-as évek elején, a zenei videóklipek megjelenítésével. A forradalom meglehetősen sokéig, több, mint 20 évig zajlott, s emelte az egekbe a közben Viacom csoporttá növekvő céget.
Ahogy a mondás tartja, video klip megölte a rádiót, az internet pedig a videoklipeket. Úgy tűnik azonban, hogy ez csak részben igaz. A videóklip, mint formátum a mai nap él és virul, csak a terjesztési módjai alakultak át gyökeresen.

Érdemi fordulatot mindössze a közelmúltban láthatunk, amikor is az MTV felismerve- bár a ellek mélyén el nem fogadva- jelentős hangsúlyt helyezett az új média irányokra,belevetve magát a webes zenei portálok küzdelmébe. Ennek a küzdelemnek pedig mégha nem akarták volna, akkor is szerves része a zene videóklip tartalom.
A zenei vidótartalom terén a Youtube volt a vezető (mint az egész webes videótartalom tekintetében is) , s a zene videók számára dedikált szolgáltatás a Vevo az MTV saját zenei oldalának elindításával, valamint as MySpace Music megjelenésével fel is állt az a hármas, amely az elmúlt évben meghatározta a zenei tartalomipart.
(Zárójelben érdemes megjegyezni, hogy a zenei tartalomfogyasztás drámai változását tökéletesen tükrözi ez a hármas, hiszen a klasszikus, szerkesztett tartalmakon nyugvó oldalak, mint például a Yahoo Music , vagy az AOL Music zenei oldalai gyakorlatilag már nem töltenek be jelentős szerepet a zenei tartalom fogyasztásban.)

A különbség persze minimális, s ha reálisan akarjuk értékelni, érdemes figyelembe venni, hogy a Vevo esetében tisztán csak a videótartalmakról beszélünk, míg az MTV esetében a videó és a kapcsolód szerkesztett tartalmakról, együttvéve. A Vevo, korábban elkezdett, szerkesztett tartalom irányába tett elmozdulásai alapján hosszú és kemény harc várható a két portél között
De ami talán még ennél is egyértelműbb és fontosabb: a klasszikus, 1.0-nak nevezhető, szövegen alapú zenei oldalak ideje egyértelműen lejárt, a jövő pedig az interaktív közösségi és videó tartalmakat ötvöző portáloké! Aki érdemben szeretne beleszólni a Vevo és az MTV küzdelmébe, annak ezen a palettán kell maradandót nyújtania…