Kis túlzással jelenleg mindené és mindenki a Facebook zenei platformja körül forog. Van aki várja, van aki az általa kínált lehetőséggel próbál élni van aki pedig az újfajta piaci helyzethez próbál alkalmazkodni.
A legnagyobb nyertese a Facebook lépésének minden kétséget kizáróan a Spotify lehet. A svéd szolgáltató nem sokkal a tengerentúli piacokon való megjelenése után a világ legnagyobb közösségi oldalának elsőszámú zenei szolgáltatójává vált.
Az Appdata legfrissebb adatai alapján a Spotify Facebook alkalmazása a Zuckerberg szeptember végi bejelentésének hatására mind a havi, mind a napi aktív használók száma drasztikusan megnövekedett.
Az egyik oldalról tehát teljesen egyértelmű, hogy a Facebook-Spotify kapcsolat nagyon komoly lehetőségeket tartogat mindkét fél, de elsősorban a Spotify számára. A másik oldalról ugyanakkor a Facebook-nak, illetve stratégiai partnereinek nagyon gyorsan megoldást kell találniuk a minden amit a neten olvasunk, hallgatunk megosztható elv alkalmazására, ugyanis a jelek szerint a felhasználók jelentékeny része túlzottan agresszívnak tartja a lépést.
Hiába vélte úgy Mark Zuckerberg és Daniel Ek is, hogy a zene, mint a leginkább közösségi tartalom, bárhol, bármikor megosztható kell legyen, a felhasználók nem így gondolják. Mindez nem is feltétlenül lenne probléma, hogyha a két cég nem alapból úgy szervezte a szolgáltatásokat, hogy azonnal, automatikusan össze kösse a Spotify és a Facebook regisztrációkat, valamint mindenki minden zenei tartalmát megossza. Ez a lépés volt az, ami felhasználók sokaságát háborította fel, valljuk meg joggal.
Átmeneti megoldásként a svédcég megjelent a piacon lejátszójának egy olyan verziójával, ahol átmenetileg letiltható a Facebook-al való összekötés. Fontos hangsúlyozni, átmenetileg! Minden alkalommal ugyanis, amikor újra indul az alkalmazás az összekötés újból jelen lesz és megint le kell átmenetileg tiltani…Még mindig nem túl felhasználó barát,? Nem, nem az, ugyanakkor az is igaz, hogy a permanens letiltás engedélyezése pont attól fosztaná meg a Spotify-t, ami miatt a Facebook fontos számára. A döntés tehát nehéz, de könnyen elképzelhető, hogy a korábban leírtakat megelőzően már az induláskor nagyin komoly a partnerség sikerét meghatározó gonddal került szembe a Spotify.