A héten a svéd zenei startup a Spotify sajtótájékoztató keretében mutatta be új, branded zenei alkalmazásait és jelentettbe, hogy stratégiai együttműködést kötött a Coca-Cola-val. A hír, szigorúan kommentárok nélkül így szól.
Ha a hír mögé tekintünk, akkor alapvetően a potenciális hirdetőkkel való minél szorosabb kapcsolat kialakításáért folyó egyre elszántabb erőfeszítéseket látjuk. Az At&T-vel, az Intellel, a Reebook-al vagy éppen a McDonalds-al kötött megállapodások és a nekik köszönhetően megjelenő új alkalmazások újabb bevételi forrásokat jelentenek, mindamellett, hogy erősítik magát a Spotify zenei platformot.
A nap és a sajtótájékoztató igazi szenzációját azonban nem ez, hanem a Coca-Cola-val tető alá hozott stratégiai partnerség jelentette. A partnerség kifejezés jelen esetben nem túlzás, hiszen a két cég valóban egy roppant összetett, sok rétegből álló együttműködést jelentett be.
A Coca-Cola kommunikációjában mindig is központi szerepet töltött be a zene, s ez a jövőben sem lesz másképp. A saját platform (Coke Music) helyett ugyanakkor a jövőben a Coca-Cola a Spotify megoldását használja majd. Ennek köszönhetően a Spotify, mint zenei platform megjelenik majd a Coca-Cola által szponzorált fesztiválokon, rendezvényeken,és vélelmezhetően a Coca-Cola promóciók is ott zajlanak majd.
Magának a megállapodásnak a ténye jelentős, bár látszik, nagyon sok részlet még kidolgozásra vár. Egy dolgot azonban nagyon hangsúlyosan jelez, még pedig azt, hogy a Spotify, mint zenei platform egyre elismertebbé, elfogadottabbá válik a nem zenei brandek között, s a zenei mint promóciós eszköz választás esetében a Spotify jelenti a megoldást.
Mindez nem oldja meg a streaming szolgáltatók gondjait, ettől természetesen nem lesznek életképesebbek az üzleti modellek, de a jelentőségük és ennél fogva tárgyalási pozícijóuk javul.