Mintegy évvel ezelőtt írtunk először a Spotify európai követőjéről, a francia Deezer-ről. A svéd társához képest lényegesen eltérő, elsősorban az expanziót szem előtt tartó stratégiájáról.
Akkor és ott kifejtettük, rövid távon ez a stratégia várhatóan a Spotify-hoz mért lemaradás további növekedéséhez vezet, vezethet majd, hiszen amíg a svéd cég a fejlett tengerentúli piacokon ér el sikereket, addig francia vetélytársának jóval kisebb, jóval elaprózódottabb és fejletlenebb piacokon kelle(ene) ugyanezt a növekedést bemutatnia.
A cég által kommunikált 1.5 milliós fizető felhasználói tábor stagnálása több dolgot is sugall. Egyrészt azt jelentheti, hogy a kevésbé fejlett piacokon a Deezer nem képes olyan gyümölcsözően működő együttműködéseket kialakítani, mint amilyeneket például Franciaországban az Orange-el sikerült. Maradva az Orange-nál a stagnáló fizető előfizetői bázis arra (is) utalhat, hogy korábban, stratégia együttműködések révén feliratkozottak, az együttműködések lejártával maguk már nem hosszabbítják meg az előfizetéseiket. Végül de nem utolsó sorban annak a jele is , hogy a fejlettebb- például az angol- piacokon, ahol a Deezer valamennyi fontosabb vetélytársa jelen van, a francia cég nem képes igazán átütő sikerre.
Bármelyik verzió is van a legközelebb a valósághoz, az a tény, hogy a Deezer fizetői felhasználóinak száma gyakorlatilag év eleje óta nem növekszik komoly aggodalomra adhat okot a befektetők körében. A határozott terjeszkedés rendkívül költséges, erőforrás igényes feladat, nem véletlen, hogy a komolyabb streaming piaci szereplők közül a Deezer folytatja ebben a tekintetben a legagresszívabb üzletpolitikát. Az agresszív terjeszkedés újabb és újabb befektetéseket, befektetőket igényel, akik befektetéseik megtérülést várják el. A megtérülés első lépése a növekvő ügyfélszám és a növekvő előfizetőszám ( fizető ügyfél) , úgyhogy ha ezen a téren nem tud gyorsan, határozott sikereket felmutatni a francia cég, könnyen a teljes terve áldozátul eshet, hamarosan a stagnáló előfizetőszámnak…
NEVEZTÜNK A GOLDENBLOGRA! Idestova 4 évnyi blogolás után úgy döntöttünk, megmérettetjük magunkat. Mi a muzzakot egy szakértői blognak tartjuk, a goldenblog azonban nem, így az IT kategóriában próbálunk meg helytállni Aki szerint sikerrel az az itt a jobb hasábban található gombra katitntva érzékeltetheti mindezt és segíthet is benne :D |