Free Music!

Lemaradóban a Deezer...

2012. augusztus 30. - Pléh Dániel

Mintegy évvel ezelőtt írtunk először a Spotify európai követőjéről, a francia Deezer-ről.   A svéd társához képest  lényegesen eltérő, elsősorban az expanziót szem előtt tartó stratégiájáról.

Akkor és ott kifejtettük, rövid távon ez a stratégia várhatóan a Spotify-hoz mért lemaradás további növekedéséhez vezet, vezethet majd, hiszen amíg a svéd cég a fejlett tengerentúli piacokon ér el sikereket, addig  francia vetélytársának jóval kisebb, jóval elaprózódottabb  és fejletlenebb piacokon kelle(ene) ugyanezt a növekedést bemutatnia.

deezer_logo.jpg

A cég által kommunikált 1.5 milliós fizető felhasználói tábor stagnálása több dolgot is sugall. Egyrészt azt jelentheti, hogy a kevésbé fejlett piacokon a Deezer nem képes olyan gyümölcsözően működő együttműködéseket kialakítani, mint amilyeneket például Franciaországban az Orange-el sikerült. Maradva az Orange-nál a stagnáló fizető előfizetői bázis arra (is) utalhat, hogy korábban, stratégia együttműködések révén feliratkozottak, az együttműködések lejártával maguk már nem hosszabbítják meg az előfizetéseiket. Végül de nem utolsó sorban annak a jele is , hogy a fejlettebb- például az angol- piacokon, ahol a Deezer valamennyi fontosabb vetélytársa jelen van, a  francia cég nem képes igazán átütő sikerre.

Bármelyik verzió is van a legközelebb a valósághoz, az a tény, hogy a Deezer fizetői felhasználóinak száma gyakorlatilag év eleje óta nem növekszik komoly aggodalomra adhat okot a befektetők körében. A határozott terjeszkedés rendkívül költséges, erőforrás igényes feladat, nem véletlen, hogy a komolyabb streaming piaci szereplők közül a Deezer folytatja ebben a tekintetben a legagresszívabb üzletpolitikát. Az agresszív terjeszkedés újabb és újabb befektetéseket, befektetőket igényel, akik befektetéseik megtérülést várják el. A megtérülés első lépése a növekvő ügyfélszám és a növekvő előfizetőszám ( fizető ügyfél) , úgyhogy ha ezen a téren  nem tud gyorsan, határozott sikereket felmutatni a francia cég, könnyen a teljes terve áldozátul eshet, hamarosan a stagnáló előfizetőszámnak…

NEVEZTÜNK A GOLDENBLOGRA!

Idestova 4 évnyi blogolás után úgy döntöttünk, megmérettetjük magunkat. Mi a muzzakot egy szakértői blognak tartjuk, a goldenblog azonban nem, így az IT kategóriában próbálunk meg helytállni

Aki szerint sikerrel az az itt a jobb hasábban található gombra katitntva érzékeltetheti mindezt és segíthet is benne :D


 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr134740766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása