Az Accent Techonlogies, Deezer-ben való részesedés váráslásának hírére, korábbi posztunkban is feltettük a kérdést, mire is költi majd a francia zenei szolgáltató ezt a nem kevés, de nem is végeláthatatlanul nagy pénzösszeget?
Úgy tűnik Axel Douchez és cége semmiképpen sem akart a pénzen ülve hosszasan tervezgetni, inkább gyorsan a fejlesztések közepébe vágtak. A héten ennek megfelelően több, fontosnak mondható fejlesztést, stratégiai lépést jelentette be a francia cég.
Ezek közül elsőként a Deezer az App Studio néven elindított alkalmazás platformját kell említenünk, mellyel a francia cég, hasonlóan svéd vetélytársához, a Spotify-hoz a zenék megismerését, a music dicovery-t szeretné elősegíteni. Az első alkalmazások sorában alapvetően olyan alkalmazások találhatóak tehát, melyek ennek a célnak megfelelnek, illetve olyanok, amelyek megkönnyítik a Spotify-ról Deezer-re való átállást.
A második fontos bejelentés ugyancsak az zenemegismerés elősegítéséhez kapcsolódik. A Deezer ugyanis a Spotify-hoz hasonlóan megállapodott az Echonest szolgáltatóval, a Deezer on demand rádió szolgáltatása mögöttes ajánlórendszerének működtetéséről.
Végül, de nem utolsó sorban a Deezer tovább erősíti közösségi funkcionalitást. Ennek keretében a Deezer-en belül egyre több és több közösségi szolgáltatásban lesz lehetőség megosztani az éppen hallgatott zenéket ,vagy kedvenc zenéinket. A Facebook zenei platformon való megjelenés további, még jobb kihasználását elősegítendő, ezentúl a Deezer-en hallgatott zenék a Facebook notification center-ben (a Facebook jobb oldalán) is megjelennek majd, a dalok pedig bárki számára meg is hallgathatóak lesznek.
A francia cég fejlesztéseinek látványos felgyorsítása mindenképpen jó hír, még akkor is, hogyha feltételezhetően ez még nem a befektetés által kiváltott terjeszkedés része. Hosszú távon nagy kérdés, hogy a Spotify ilyen erővel való követése célra vezető lehet-e, figyelembe véve, hogy gyakorlatilag ugyanazokon a piacokon, ugyanazokért az előfizetői és hirdetői dollárokért, eurókért küzdenek majd. Ha ebben a versenyben a Deezer valóban első szeretne lenni- és nem a második helyét kívánja csupán konszolidálni- úgy előbb vagy utóbb olyan újításokkal, olyan vízióval kell kijönnie, ami más, mint Daniel Ek-é.