A zene az egyik legnépszerűbb tartalom, gyakorlatilag minden korosztályban fontos szerepet tölt be, így a márkák marketing-mixének ugyancsak kihagyhatatlan szereplője. Pontosan ezért kiemelkedő jelentőségű, hogyha egy nagy FMCG cég egy aktuális kampányának részévé teszi valamelyik digitális zenei szolgáltatást.
Mindez hatványozottan igaz akkor, hogyha a partnercég a legnagyobb, leghíresebb brand, a Coca-Cola. Az immáron egy éve életben levő Spotify-Coca—Cola stratégiai együttműködés, ami már a kezdetektől túlmutatott egy egyszerű hirdetési együttműködésen és sokkal inkább volt tekinthető egy nagyon szoros stratégia együttműködésnek.
Idén nyáron aztán már az együttműködés első, konkrét eredményét is élvezhetik- egyelőre csak az angol zenekedvelők.
A szigetországban ugyanis minden 250 ml-es Coke, Coke Zero és Diet Coke. terméken egy a Spotify-al közösen üzemeltette web-oldalra irányítják a vásárlókat, a fent látható módon.
A Placelist oldalról gyakorlatilag egy katitntással már a Spotify, erre a célra létrehozott alkalmazásába jutunk, ahol a zenekedvelő fiatalok egyrészt szabadon válogathatnak a svéd cég mintegy 20 millió dalból álló repertoárjából, másrészt kedvenc dalaikat helyhez köthetik, illetve eseményekhez, helyszínekhez kapcsolódóan is létrehoznatjak lejátszási listákat.
Az együttműködés azon felül, hogy nagyon erősen növeli a Spotify ismertségét és segít növelni a felhasználói tábor méretének növelését, erősíti a zenei platform érzést is, s mindemelett tulajdonképpen válasznak is tekinthető a Deezer és a Foursquare hasonló együttműködésére.
Akik számára viszont indez nem jó hír, azok az olyan, hely alapú social music szolgáltatások, mint például a Mixgar, a Noispot vagy éppen a Songza. Úgy tűnik ugyanis, hogy a nagy streaming szolgáltatások, nagy brandekkel együtt működve egyre inkább helyspecifikus zenei tartalmakat és ahhoz kapcsolódó közösségi élményt próbálnak nyújtani.