A Twitter Music a 2013-as év egyik leginkább várt zeneipari fejleménye volt, alapvetően a Twitter Facebook-al összemérhető közössége és annak ereje miatt. A Twitter előtt több példa és sok lehetőség állt azt illetően, hogy milyen irányba is induljon el, amikor zenei szolgáltatást indít. A végső döntés végül is egy óvatos, a Facebook óvatosságát követő megoldásra esett!
A music.twitter.com cím alatt illetve letölthető alkalmazásként megjelent szolgáltatás tulajdonképpen nagyon egyszerű dolgot tesz: megmutatja, mit hallgatunk és segít az új zenék felfedezésében… A Twitter Music azonban csak a Twitteren belüli aktivitásokat mutatja. Így aki igazán élvezni szeretné a Twitter Music adta előnyöket, az nem árt, ha kedvenc előadóit a Twitter-en is követi. Mindehhez hozzávéve, hogy a szolgáltatás földrajzilag korlátolt- azaz messze nem minden Twitter felhasználó veheti igénybe- illetve azok számára, akik nem rendelkeznek előfizetéssel a partner streaming szolgáltatásoknál, csupán 30 másodperces részletek érhetőek el.
Mindez együttvéve sajnos megágyazott a szolgáltatás sikertelenségének, amit az élet is igazolt.. A Twitter Music a kezdeti lendület után villámgyorsan az ismeretlenség homályába zuhant az alkalmazások között.
Az alkalmazás funkcionalitásának fent említett buktatóin felül idővel, technikai problémák is felmerültek, annak „köszönhetően”, hogy a zenei alkalmazás és maga a Twitter core mikroblog platformja nem lettek integrálva. Ennek pedig az lett a következménye, hogy a zenekedvelők inkább az eredeti Twitter hírfolyamban keresték ,keresik a zenét, zenei tartalmakat.
A népszerűtlenség oda vezetett, hogy októberben már arról szóltak a hírek, hogy a Twitter törli az alkalmazást amíg nem sikerült tökéletesre szabni és integrálni. Ez végül nem történt meg, sőt a Twitter terveiben több, integrált hírfolyam- zene, filmek, videók- szerepel. A zenei stratégia vezetésével pedig egy az iparágban elismer szakembert, Bob Moczydlowsky-t szerződtették.
Dolga lesz bőven, ezt kijelenthetjük, ugyanis az, ahogy jelenleg fel van építve az alkalmazás, önmagában nem megfelelő. A twitterezők ugyanis arra várnak, hogy a zenei tartalmakat, teljes egészében, azonnal elérhessék. (Anno a blip.fm sikerének is ez volt a sikere..) Ez vagy úgy lehetséges, hogy a Twitter leül tárgyalni a kiadókkal és megszerzi a szükséges jogokat ehhez vagy úgy, hogy a jelenleginél több szolgáltatóval állapodik meg, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ember számára valóban azonnal hozzáférést nyújtson.