Szeptember 18, azaz az iTunes Radio indulása óta minden egyes a Pandora által kiadott közleményt fokozott érdeklődés kísért és kísér. A kaliforniai cég legutóbb, novemberben, egy konferencián közölt adatokat, melyek azt sugallták, az iTunes Radio indulása érdemben nem rengette meg a népszerűségét.
Az október végével véget ért negyedé adati ugyanezt támasztják alá! A Pandora az elemzői várakozásokat felülmúlva 180 millió dollár bevétel ért el a három hónap alatt. Ez mintegy 2 millió dollárral több, az elemzői várakozásoknál is több, mint 50%-al a tavalyi év hasonló időszakban mért adatoknál!
Arra, hogy a kaliforniai cég oly sokig kritizált üzleti modellje kezd működőképessé vélni, több jel is utal! Az egyik, hogy a bevételek növekedés alapvetően a mobil hirdetési bevételek növekedésének köszönhető, melyek 60%-ot megközelítő mértékben növekedtek és már az összes bevétel több, mint felét teszik ki! A másik bíztató jel a tartalomköltség, összes költséghez viszonyított arányában mutatkozik! Hosszú-hosszú idő után a tartalomköltségek ismételten a bevétek kevesebb, mint 50%-át teszik ki. Növekedési ütemük pedig alacsonyabb volt a bevételek növekedésénél, így jó esély van arra, hogy tövább csökken az arányuk!
Az üzleti modell beválása, a bevételek növekedése ellenére a Pandora ezen negyedévben sem volt nyereséges, ugyanakkor a veszteségek elsődleges okának a beruházások illetve az értékesítési csapat számának növelése tűnik. A közel 90%-al megnövekedett sales és marketing költségek legalább is ezt sugallják! Mindez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a vezető online rádió erőteljes beruházások mellett volt képes a tervezettnek megfelelő eredményeket elérni.
Mint a fenti ábrán látható a sokszor vegyes negyedéves eredmények, az iTunes Radio indulása ellenére 2013, eleddig elképesztően sikeres év volt a Pandora számára a tőzsdén. Az év elejéhez képest 213, a tavaly decemberihez képest 313 %-al emelkedtek a részvényárfolyamok. Természetesen mindez köszönhetően annak is, hogy a tengerentúli tőzsde a mennyiségi könnyítésnek köszönhetően folyamatosan erősen teljesít, de egyre világosabban kirajzolódik az is, hogy a befektetők kezdenek hinni a cég üzleti modelljében.
Külön érdemes megfigyelni azt a meredek emelkedést, melyet a részvényárfolyam szeptember, azaz az iTunes Radio bejelentése óta produkált. Az Apple termékének indulása, funkcionális hibái illetve az, hogy a Pandora használatai adatit nem befolyásolta, hirtelen az egekbe lökte a kaliforniai cég részvényárfolyamait. Az történt tehát, hogy egy hatalmas médiacég belépése a piacra, ráirányította a figyelmet a piacban rejlő lehetőségekre, a Pandora elmúlt években felmutatott növekedése pedig minden befektető számára izgalmasan hangozhat…