A Pandora és befektetői számára az ősz legfontosabb kérdése az volt, hogy az Apple vetélytársterméke, az iTunes Radio elindulása milyen hatással lesz a kaliforniai on-demand rádió népszerűségére, hallgatottságára.
Az már novemberben kiderült, hogy az iTunes Radio bíztató indulása ellenére, a Pandora használók hűségesek maradtak kedvenc online rádiójukhoz. A kérdés ezek után már inkább az volt, hogy hosszabb távon is igaz lesz-e mindez.
A Kaliforniai cég decemberi hallgatottsági adatai alapján egyelőre, az iTunes Radio semmilyen formában nem képes megrengetni a Pandora uralmát! A Pandora aktív felhasználóinak száma ugyanis az év utolsó hónapjában elérte a 76 milliót, ami 5%-al magasabb az előző és több, mint 7%-al az első olyan hónap hallgatottságánál, amikor már az iTunes Radio is választható volt és 13%-al magasabb az előző év hasonló időszakában mért értéknél. A hallgatottság ugyancsak nőtt, az előző havi 1.49 milliárdról 1.58 milliárdra.
Ezen adatok közül talán a legfontosabb az aktív felhasználók növekedése, hiszen a hallgatottságot az előző hónapokban is szépen növekedett, az Apple piacra lépése ellenére, az aktív felhasználók számában ugyanakkor némi megtorpanás volt érzékelhető. Ezeket a kételyeket oszlatta ez a decemberi riport.
Minden valószínűség szerint már önmagában ezek az adatok is felfelé lökték volna a részvényárfolyamot, a hab a tortán ugyanakkor a cég CES-en tett bejelentései voltak, melyek közül a legfontosabb a natív autó reklámozás bejelentése volt!
A kaliforniai cég már 2010 óta építgeti autós megoldását, melynek segítségével a járművek beépített szórakoztató rendszereinek segítségével érhetőek el ugyanazok a funkciók, mint amelyek a webes vagy a mobilpaltformon is. A mély integrációnak köszönhetően mostanra már komoly tényező lett a használati és a bevételi adatokban is. A decemberi felhasználási adatok alapján több, mint 4 millióan autókban hallgatták a kaliforniai cég szolgáltatást. A Pandora megoldása jelenleg a 10 legkeresettebb autómodellből kilencben elérhető, összesen pedig 23 autógyártó autóiban találhatjuk meg.
A pozitív hallgatottsági adatok, illetve annak a jele, hogy a kaliforniai rádió a mobil után újabb platformon jelenik meg, úgy tűnik sikeresen együttesen az egekbe repített a cég részvényárfolyamát. Az óvatosság persze nem árt. Az Apple számára az iTunes Radio elsősorban az iOS platform miatt fontos, s az autókban való szórakoztatás lehetőségért a Pandora-nak nem csak velük, hanem a Google-al, illetve a streaming szolgáltatókkal is meg kell majd küzdeniük.