A Beats Music januári indulása, azon felül, hogy az utóbbi évek egyik ha nem a legjobban várt zenei szolgáltatás indulása volt, már tényével is jelentősen felkavarta az állóvíznek amúgy sem nevezhető streaming piacot!
A bő egy hónappal ezelőtti indulás óta ugyanakkor viszonylag keveset lehetett hallani a szolgáltatásról, egészen a múlt hétig, amikor is a cég bejelentette, hogy megvásárolja a Topspin nevű, az előadók és a zenekedvelők közötti kapcsolatokat, merchandise értékesítést valamint direct to fan CD eladást (..) megkönnyítő vállalkozást és annak- amúgy a Spotify kapcsolódó alkalmazásait is működtető- platformját.
Az akvizíció- amely alapvetően nem meglepő, hiszen Ian Rogers Beats Music vezető pont a Topspintől igazolt át Dr.Dre zenei projektjébe- egyértelműen mutatja, hogy a Beats Music milyen irányba szeretne haladni a jövőben. Az irány pedig azon felül, hogy a szakértők által összeállított tartalmakra helyezi a hangsúlyt, szeretne az előadók számára is barátságos hely lenni.
Ez persze nem újdonság, jelenleg szinte valamennyi streaming szolgáltatás az előadók számára barátságos hely szeretne lenni, hamár a per stream díjak olyan alcsonyak és emiatt az előadók háborognak. Az, hogy az előadói kapcsolatok fontos terület lesz az elkövetkezendő években, a Myspace sokadik kudarcos visszatérési kísérlete után, szinte biztosra vehető. Az elmúlt bő egy év alapján az is kijelenthető, hogy ezt az űrt jó eséllyel nem a Spotify és nem is a Deezer tudja majd betölteni. Hogy a Beats Music lesz-e az, és ha igen, ez mennyiben segít majd az öldöklő piaci versenyben, ez majd kiderül...