A streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek a zenekedvelők körében, ugyanakkor az értéklánc másik oldalán egyelőre több probléma is sorakozik. Az egyik, hogy maguk a szolgáltatók jelen körülmények, a jelenlegi tartalomdíjak mellett nem képesek nyereségesen működni, így alapvetően újabb és újabb kockázati tőkebefektetések révén folytatják, folytathatják működésüket és növekedésüket. A másik probléma, hogy mindamellett, hogy a szolgáltatók bevételeik mintegy 70%-át tartalomért fizetik ki, az előadók ebből vajmi keveset látnak!
A sok előadói oldalról érkező kritika pedig PR szempontból valamint a befektetőkkel folytatott tárgyalások során sem éppen előnyös, így végeredményében nem meglepő, hogy a svéd streaming szolgáltató Spotlight néven egy előadói marketing programot jelentett be.
A program lényege, hogy kiválasztott előadók számára a Spotify marketing támogatást nyújt, azaz kiemelten helyezi el őket a felületein, hirdetéseiben stb. A program első résztevőit már kis választották: az amerikai Haim illetve az Új-Zélandi Lorde együttes személyében. Maga a program egyelőre nem kecsegtet nagyon sok hellyel –a Spotify tervei szerint negyedévente 1, maxium 2 új előadót terveznek bevenni a programba.
A program fontos lépés a Spotify számára, több szempontból is. Talán a leglényegesebb, hogy ezzel a svéd cég is lemozdul a saját tartalom illetve a véleményvezér és akár a kiadói szerep felé, az egyszerű zenei szolgáltató vagy éppen zenei platform szerep felől.
A program leindítása a Spotify eddigi zenemegismeréshez való viszonyát is módosíthatja. Az eleddig az algoritmusokra és az automatikus, minél magasabb színvonalú viselkedés alapú tartalomajánlások felől a svéd cég sokkal inkább a zenei ízlés alakítása mellett teszi le a voksot!
A Spotlight nagyon jó PR fogás, jó előadókat is választottak hozzá,. Efelől nincs és nem is lehet kétségünk. Az alap problémát, azaz, hogy az előadók kevés pénzt látnak a streaming szolgáltatásokból nem is próbálja megoldani, illetve jelen állapotában nem világos, hogy hogyan és milyen formában fog segíteni előadók nagy tömegeit?