2005 májusi indulása után a Yotube azonnal komoly népszerűségre tett szert és 2006 közepére- azaz alig egy ével indulása után a web leggyorsabban növekvő oldalává nőtte ki magát, napi 100 millió videó megtekintéssel és 65 ezer naponta feltöltött új videóval.
A Youtube a 2005-2006 fordulóján drámai módon teret nyerő közösségi szolgáltatások egyik kiemelkedő tagja volt, így nem meglepő, hogy hamar felkeltette a legnagyobb médiavállalatok figyelmét, mint mind üzleti lehetőség, mint mind jogi probléma.
Az üzleti lehetőséggel leggyorsabban az addig szinte kizárólag a keresésre fókuszáló Google élt és 2006 őszén 1.65 milliárd dollárért megvásárolta a videómegosztó szolgáltatást az addig abba fektető kockázati tőkebefektetőktől.
A jogi probléma ugyanakkor messze nem oldódott meg ilyen gyorsan, s ennek legjelentősebb következménye a Viacom és a Youtube éveken át húzódó pere lett. A 2007-ben indult per tárgya a Viacom szerint az volt, hogy a „YouTube tudatosan biztatta a felhasználóit a jogsértő videók feltöltésére, és nem tett meg mindent azok eltakarítására az oldalról – végső soron pedig az ilyen tartalmaknak köszönhette a sikerét.”
A hosszú ideje húzódó perben 2010-ben született elsőfokú ítélet a Youtube-nak adott igazat, a 2012-ben született ítélet pedig hatályon kívül helyezte az első fokú ítéletet és új eljárás indítását kezdeményezte. Az új eljárás első fokú ítélete is közel egy éve megszületett és inkább a Youtube-nak adott igazat, de persze ez még mindig nem volt megfellebezhetetlen ítélet... Ugyanakkor leszögezte, hogy „a Youtube vezetők levelezése konkrét videókról szólt, ezen videók esetében bizonyítható a felelősségük, de egészen biztosan nem mind a 79 ezer, a Viacom által vitatott videó esetében.”
A lassan haladó per, az időközben megváltozott viszonyrendszer- a Viacom és a Youtube azóta szorosan együttműködnek az előbbi tartalmainak megjelenésével kapcsolatban- mind-mind a két cég peren kívüli megállapodását vetítette előre, amely végül a múlt héten meg is történt.
Az ilyen jellegű megállapodásokhoz hasonlóan a felek ezúttal sem osztották meg a nyilvánossággal, a megállapodás részleteit, csupán hangzatos közleményben emelték ki, hogy „ megállapodás is jelzi, hogy a két cég letökélt azt illetően, hogy a jövőben az eddigieknél is nagyobb erővel keresi majd a lehetséges tartalomipari együttműködési lehetőségeket a másikkal” Valljuk be, 7 évnyi eredménytelen pereskedés után, valóban ennek van értelme sokkal inkább…