Amikor tavaly ősszel az Amazon sok kritika mellett elindította, hangsúlyoztuk, hogy a szolgáltatás alapjaiban fogathatja majd fel a digitális zenei piacot és a streaming szolgáltatások piacát. Pontosan azzal, hogy nem a már piacon levő, standardnak mondható streaming szolgáltatásokkal akar versenyezni, hanem célja az, hogy magát az Amazon Prime-ot minél népszerűbbé tegye. Azáltal viszont, hogy a Prime korlátozott kínálattal,de lényegében ingyen kínálja a streaming szolgáltatást az előfizetők számára, a potenciális vásárlók által már jelenleg is inkább drágának, mint olcsónak talált teljes streaming szolgáltatások így még inkább drágábbnak tűnnek majd...
A Seattle-i cég a napokban ette közzé a karácsonyi időszakra vonatkozó adatait, amelyek szerint ezen időszak alatt mintegy 10 millióan próbálták ki a Prime által nyújtott előnyöket. A kifejezetten magas szám persze annak (is) betudható, hogy a szolgáltatás népszerűsítése érdekében az leső 30 nap ingyenes ( free trial) és csak utána indul el automatikusan a számlázás.
Emiatt természetesen nem egyszerű megbecsülni, hogy mindez 2005-ben hány extra Prime –és egyben streaming- előfizetőt jelent majd, de a Spotify esetében megismert 25%-os konverzióval kalkulálva 2.5, egy sokkal pesszimistább 10%-sok konverzióval kalkulálva is 1 millió extra Amazon Prime előfizetővel kalkulálhatunk.
Ha pedig mindezt rávetítjük a már jelenlegi is működő streaming szolgáltatásokra ( amelyeknek a sorrendjéről nemrég írtunk) akkor azt mondhatjuk, hogy az Amazon, még a pesszimista verzióval kalkulálva is képzeletbeli dobogó harmadik fokán lehet 2015-ben, az évé végre pedig könnyen elképzelhető, hogy a Deezer-t is megelőzi majd.