Free Music!

Tőzsdére tart a Shazam?

2015. március 28. - Pléh Dániel

A Digitális zenei szolgáltatások az okostelefonok terjedésével váltak egyre fontosabb szereplőjévé a meredeken növekvő mobil ökoszisztémáknak. Az Apple ész az iPhone által megteremtett lehetőséggel olyan  „kicsinek” mondható vállalkozások, mint a Pandora, a Spotify,a Deezer, az Rdio, vagy éppen a Songza éltek a legjobban. A piac növekedésével, a piaci szereplők szerepeinek elmosódásával, az egyre kevesebb szereplőt eltartani képes és egyre rövidebbé váló fogyasztói értéklánc miatt azonban a telekommunikációs cégek, a készülék és más hardvergyártók is rákényszerültek arra, hogy belépjenek a zenei tartalompiacra.

shazam_mac.jpg

A nagy szereplők megjelenése és a piac növekedés két, egymással ellentétes folyamatot indított el. Egyrészt a nagy cégek sorra elkezdték felvásárolni a független szolgáltatókat, mint az Apple a Beats Music-ot a Google a Songza-t és folytathatnánk a sort, illetve a független szolgáltatók egy része számára a tőzsdére lépés is lehetőség. Ez utóbbi megoldás sok tekintetben vonzó, ugyanakkor meglehetősen göröngyös utat jelent, nem véletlen, hogy a Pandora tőzsdére lépést azóta nem követte digitális zenei szolgáltató.

Legutóbb a Spotify esetében merült fel komoly lehetőségként a tőzsdére lépés, de a svéd cég végül az újabb tőkeelemelést és befektetői tőkebevonást választotta. A legfrissebb jelölt pedig a frissen milliárdosok ( azaz 1 milliárd dollár felett értékelt) vállalatok közé éppen csak belépett zenefelismerő megoldásokat kínáló Shazam!

A tőzsdére lépésről szóló pletykákat maga a cég vezérigazgatója, Rich Riley indította el azzal, hogy az 1 milliárd dolláros becsült érték elérést azzal kommentálta, hogy „A Shazam igen erős és jó kilátásokkal rendelkező tőzsdei cég lehet, annak köszönhetően, hogy üzleti modellje hirdetésekre fókuszál” A spekulációkat aztán a cég szóvivője útján cáfolta.

Magára a tőzsdére lépést mi magunk is korainak tartanánk, az ugyanakkor tény, hogy a Shazam sok tekintetben válaszút elé érkezett. A digitális zeneipari szolgáltatások ugyanis egymás fel konvergálnak, azaz a cél az, hogy a lehető legtöbb funkciót a lehető legkevesebb szolgáltatás nyújtsa. A Shazam, tehát, mint tisztán zenefelismerő szolgáltatás hosszabb távon feltételezhetően halálra lenne ítélve, azaz nagyon más lehetőség nem is áll a cég előtt, mint a terjeszkedés és a növekedés, amihez viszont tőkére lesz szüksége…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr447285831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása