Nagyon kevés digitális zenei szolgáltatás ment át olyan markáns változáson, 2014-be, mint a francia Deezer! 2013 végén még azt latolgattuk, hogy a francia cég utolérheti-e a svéd vetélytársát, a Spotify-t , hogy aztán 2014 a vezető váltásokról , az iroda bezárásokról és a tulajdonos váltásról szóljon, sokáig, hogy aztán az év második része a Deezer totális stratégia váltásáról szóljon.
A 2013-ban a nemzetközi terjeszkedéséről és a telco cégekkel kötött megállapodásairól ehíresült cég ugyanis a tulajdonos váltása után, a tengerentúli piacokról kiindulva drasztikusan átalakított stratégiát kezdett el alkalmazni, amely három szintre épül:
- A Deezer Elite a high-end zenekedvelők részére nyújt majd igazán minőségi streaming élményt
- A Sticher az alapvetően talk rádió hallgatók igényeit elégíti majd ki
- A Deezer Cricket pedig az Amazon fapados streaming szolgáltatásával próbál majd versenyre kelni
Az eleinte csupán a tengerentúli piacokon elérhető, HD streaming szolgáltatás mostantól ugyanakkor minden a Deezer által már lefedett területen elérhetővé vált. Árazását tekintve a francia cég nemzetközileg is a tengerentúli árazást követi, apróbb módosításokkal. A Sonos előfizetők számára a szolgáltatás immáron világszerte elérhető 15 font/dollár/euró áron, vagy előrefizetve, egy évre 10 fontos havidíjért.
A Sonos előfizetéssel még nem rendelkező, teljesen új ügyfelek számára, a szolgáltatás még ennél is drágább, 20 font/dollár/euró lesz, igaz, ők egy hónap ingyenes próbaidőszakban is részesülhetnek majd.
Az tehát egyre nyilvánvalóbb és egyértelműbb, hogy a Deezer konzekvensen terjeszti és követi a stratégiájának a prémium, high-end részét, immáron világszerte. A nagy kérdés, hogy a fontos, szerződéses partnerek, szerződéseik megújításakor vállalják –e majd a Deezer által várhatóan preferált prémium csomag beillesztését, az azzal járó magasabb díj fizetésével együtt. Az első jelek szerint inkább nem, és inkább a T-Mobile US által követett, liberalizáció mellett teszik le a voksukat..