A Deezer a legtöbb streaming szolgáltatóhoz hasonlóan felettébb eseménydús évet tudhat már eddig is maga mögött. Az év végén még a jó hírek- 4 millió prémium előfizető, amerikai piacra való belépés és a Spotify beérésenek reális esélye.
2014-ben aztán minden rapid gyorsasággal fordult meg és változtak a felkiáltójelek kérdőjelekké! Az ausztrál iroda bezárása,Axel Dauchez meglepetésszerű távozása mind mind azt sugallták, hogy valami nincs rendben a francia cég háza táján.
A jelek szerint a bizonytalanság mögött egy akvizíció- szerűség állt. A mai napon ugyanis a német médiaóriás, a Tv2 korábbi tulajdonosa, a ProSiebenSat.1 kisebbségi tulajdonrészt vásárolt a francia streaming szolgáltatóban.
A megállapodás részeként a német médiakonszern tavaly indított, AMPYA névre hallgató rádiószolgáltatás, streaming zenei szolgáltatás és zenei híreket is magában foglaló zene szórakoztatóközpontjának egy részét- a rádió állomásokat és a streaming szolgáltatást- beintegrálja a Deezer alá, míg a AMPYA.de portél többi része, elsősorban a szerkesztett tartalom MyVideo márkanév alatt, függetlenül él majd tovább. Ugyancsak a megállapodás értelmében három, német nyelvű ország- Ausztria, Németország, Svájc- vezetését a Deezer-en belül a AMPYA eddigi vezérigazgatója, Michael Krause veszi át.
Ugyan a ProSiebenSat.1 nem szerez többségi tulajdont a Deezer-ben, sőt a megállapodás sok tekintetben valóban egy nagyon szoros, kölcsönös engedményekkel telített partnerségnek tűnik, több kérdést is felvet . A legfontosabb, hogy a német médiakonszern új befektető lesz, vagy valamelyik korábbi befektető- például a Lev Blavatnik által birtokolt,- többek között a Warner Music-ot is tulajdonló- Access Industries részét vásárolja meg.
A második nagyon fontos kérdés, a tengerentúli terjeszkedés. A Deezer több forrásból megerősített hírek szerint is gőzerővel dolgozott a tengerentúli zenei piacra való belépésen. Mindez a ProSiebenSat.1 belépésével nagyon könnyen megváltozhat és egy sokkal inkább Európára, azon belül és a német nyelvterületre koncentráló stratégia veheti kezdetét. Az szinte biztosan kijelenthető, hogy az anno az Access Industries-tól érkezett forró pénz által mozgatott elképesztő ütemű nemzetközi terjeszkedés- amely aztán a jelek szerint fel is emésztette a Deezer tőkéjének nagy részét- ebben a formáéban nem folytatódik majd.
Az ugyanakkor nyitott kérdés, hogy az európai piacokon milyen stratégiát követ majd. Folytatja, az alapvetően a telco cégekkel kialakított együttműködéseket, vagy egy önállóbb, a saját márkát jobban előtérbe helyező ügyfélakvizíciós stratégiába fog bele.