Alig 1 héttel ezelőtt írtunk arról, hogy a Spotify folyamatos útkeresése részeként és persze növekedése érdekében újabb területre, ezúttal a zeneipar következő brutális növekedési területének tűnő zenés üzenetküldési piacra tervez belépni.
Arra a piacra, ahol már eddig is komoly szereplők vetélkedtek és amely piacot az a Facebook dominálta, amely viszont eleddig nagyon óvatosan bánt a zenei tartalmakkal és az integrációra helyezte inkább a hangsúlyt.
Mindez most sem változott, ugyanakkor a bejelentett Facebook Messenger- Spotify integráció alapjaiban változtathatja meg a még alakulóban levő piacot. Az egyre inkább a platform felé törekvő Facebook és amúgy ugyancsak a platformizálódás felé tartó svéd cég egyesülése komolyan befolyásolhatja az erre a piacra igyekvő cégeket, ugyanúgy, mintahogyan azt a Facebook zenei platformja tette évekkel ezelőtt.
A Messenger új verziójában a More gombra koppintva az integrált alkalmazások között immár a Spotify is elérhető, megnyitva pedig magában a Spotify alkalmazásban kereshetjük majd meg azt a dalt vagy albumot amit meg szeretnénk osztani.
A fogadó félnek sem lesz nehezebb a feladata: az üzenetként megkapott képre koppintva ő is a Spotify alkalmazásba jut majd, ahol meg is hallgathatja azonnal a zenét, amit az üzenetben kapott.
Mind a Facebook, mind a Spotify kínál már zenemegosztási opciókat, ebben az értelemben tehát nem beszélgetünk drámai újdonságról. Ami a bejelentés fontosságát adja, hogy a Messenger platfom újabb fontos elemmel bővült, amely segítségével egyre nagyobb szeletet hasíthat ki mindennapi kommunikációnkból. A Spotify pedig? A svéd cég ha úgy vesszük bebiztosította magát egy időre. Amíg elkészül ugyanis saját üzenetküldési megoldása, addig a világ legnépszerűbb, legtöbbek által használt üzenetküldési platformján jelenik meg. Ügyes.