Amikor a streaming piaci versenyről írunk
A streaming piac ettől még él és újabb és újabb
A növekedésnek ugyanakkor ára van és ez az alapvetően ugyanaz, mint ami a többi streaming szolgáltatást sújtja. a cég árbevétele már 2014-ben elérte a 160 millió dollárt és azóta tovább növekedve 2015-ben már a 200 millió dollárt is meghaladta, amivel egyre egyértelműbben a vezető streaming szolgáltatások közvetlen közelébe zárkózott. Mindez ugyanakkor azzal is együtt járt, hogy a Rhapsody vesztesége is tovább nőtt, azaz ahogyan azt más streaming cégeknél is láttuk a bevételek növekedésével együtt nőnek a kiadások és nyílik a veszteség-olló. A Rhapsody illetve a Real Networks esetében ez azt jelenti, hogy 16%-al növekvő bevételek mellett 66%-al növekvő veszteségekről beszélhetünk.
Ez a felzárkózás talán egyértelműbben is látszik ha az előfizetőszámot vesszük alapul. 2014-hez képest, 45%.ot növekedve 2015 végén a cég már 3.5 millió előfizetőt jelenthetett be boldogan.
A 3.5 millió előfizető elérésben egyértelműen a Rhapsody/Napster agresszív termékfejlesztési megközelítése is közrejátszott. Az olyan új termékek, mint a Twitteres audiokártya, a Napster autós verziója vagy éppen a Napster gyerekekre fókuszáló verziója mind-mind kellettek ahhoz, hogy a Rhapsody a Deezer közvetlen közelébe érjen.
Persze a termékfejlesztés önmagában nem feltétlenül elegendő a mai streaming piacon a sikerességhez. Új fogyasztók bevonására leginkább a kereskedelmi együttműködések alkalmasak ,és ez a Rhapsody esetében is igaz. Az erőteljes európai terjeszkedés keretében a Napster volt Hollandiában a Voice tehetségkutató médiapartnere, Németországban az Aldi illetve a Bild választotta a Napstert streaming szolgáltató partneréül.
A 3.5 milliós előfizetőszám lényegében azt jelenti, jelentheti, hogy a valós előfizetők számát tekintve az amerikai illetve részben a Telefonica tulajdonában levő cég akár már megelőzhette a sokáig másodiknak számító Deezert. Igaz persze, hogy közben a második helyet villámgyorsan magához ragadta az Apple.
Ha pedig azt vesszük alapul, hogy a Realnetworks egy nagy, 150 millió dolláros éves profital működő cég, amely könnyedén képes lehet elviselni ekkora veszteséget. Más kérdés, hogy a további növekedés ezen trend alapján további veszteség növekedéssel is járhat majd, mai pedig közép illetve hosszú távon már a Realnetworks nyereségét is elnyelheti. Azt pedig már befektetők sem néznék jó szemmel.