Ahogyan az várható volt, az Apple szokásos fejlesztői konferenciáján, pontosan egy évvel az Apple Music indulása után jelentős átalakulást jelentett be az immáron második legnagyobb streaming szolgáltatásnál.
A változás alapvetően a designt érint, azt ugyanakkor alapjaiban. Amíg egy évvel ezelőtt az Apple meglehetősen erőszakosan az Apple Music működésével is szerette volna bizonyítani, hogy mennyi zenét kínál és TUD AJÁNLANI, addig a mostam User Interface átengedi a döntés jogát a telefontulajdonosnak!
A változás már a kezdeteknél érezhető, hiszen nem egy ajánló jelenik meg, hanem a saját zenéink, ketté bontva aszerint, hogy a telefonon vagy a felhőben találhatóak. A tavaly debütált Apple Music „for You” füle is megmarad, ugyanakkor az iOS 10-ben a felépítése megváltozik és hármad bontású lesz. Discover, Recently Played valamint napi, a szerkesztők által ajánlott lejátszási lista lesz elérhető benne.
Az egyszerűségre való törekvés az album oldalakon is tetten érhető. A változtatás nem nagy, azonban maximálisan kihasználja a 3D Touch technológia előnyeit, így a korábbi három gombos megoldás helyett most ezt használva érhetőek el az olyan kulcsfontosságú funkciók az albumokkal kapcsolatosan, mint a megosztás vagy a playlisthez adás.
Dalok kezelése is megváltozott, egyszerűbbé vált. A dalokkal végezhető opciókat tartalmazó menü minden eleme mellé egy ikon került, amelyek az egyes dalokkal végezhető legfontosabb akciókat jelentik, illetve kiemelten lesz lehetőség egy adott dalt lájkolni illetve dislikeolni.
A keresés is sokkal inkább felhasználóközpontú lett azáltal, hogy a megnyitva saját korábbi kereséseink jelennek majd elsőként meg és csak őket követik majd a legnépszerűbb keresések. A találati lista ellenben alapvetően változatlan marad, azaz a találatok kategóriánkénti bontásban jelennek majd meg.
Funkcionális értelemben túlzottan sok újdonságról nem beszélhetünk, talán a legfontosabb újdonság az arculatváltáson felül az, hogy az egyes dalokhoz tartozó dalszövegek a számok hallgatása közben is elérhetőek lesznek.
Az Apple tehát nem nagyon tett mást, minthogy egy év tapasztalatát , egy év felhasználói visszajelzéseit egy masszív felhasználói felület átalakításba sűrítette. Az Apple Music, mint termék nem nagyon változott, csak kevésbé akarja majd agresszívan befolyásolni a használók zenehallgatási szokásait.
Ami ellenben a redesign tényénél is érdekesebb és talán fontosabb is, az a „miért”. Az Apple az elmúlt 10 évben szinte folyamatosan sikeresnél sikeresebb hardverekkel lépett a piacra. A szoftverei nem voltak remekművek, de a koncepció és az üzleti modell bőven elegendő volt ahhoz például, hogy az iTunes 10 éven át dominálja a zeneipari eladásokat.
Az Apple Music esetében ugyanakkor más a helyzet. Az Apple minden idők egyik legkomplexebb streaming szolgáltatásával lépett a piacra, amely valamennyi valaha piacra itt 1.0-ás verziójú streaming szolgáltatásnál jobb volt. Egy olyan piacon azonban, ahol a vetélytársak 6-8 éve jelen vannak és finomítják, módosítják saját szolgáltatásukat az Apple nem engedhette meg meg ezt. Illetve megengedhette volna, ugyanúgy, mint ahogyan az Apple Maps esetében megtette, de mégsem tette.
Ennek pedig egyetlen oka van: a zene 10 év elteltével ismételten kulcsfontosságú szerepet tölt be a Cupertinoi óriáscég életében. N nem a bevételek miatt, hanem amiatt, hogy bizonyítsa a befektetők és a tőzsde felé, hogy immáron nem csupán egy, idestova 15 éve megtervezett és piacra vitt tökéletes hardver gondozására képes cég, hanem egy szolgáltató vállalat!