Alig telt el egy hónap azóta, hogy az Apple Music elérte a bűvösnek számító 10 milliós felhasználói tábort és megjelentek az újabb adatok. Mérföldkőről ezúttal nem feltétlenül beszélhetünk, hiszen 11 millió felhasználó matematikailag nem nevezhető annak, ugyanakkor az újabb egy millió elfizetővel való növekedés, egy hónap alatt már figyelemre méltó.
Figyelemre méltó és azt mutatja, hogy az Apple egyrészt sikeresen tudja átterelni az iTunes Radio felhasználókat az Apple Music irányába, másrészt pedig azt, hogy minden jel szerint az Apple Music Androidon is sikeres! Az Apple streaming szolgáltatásának ilyen meredek növekedése természetesen komoly fenyegetés a jelenleg piacvezető svéd Spotify számára.
A svéd cég felhasználótábora is meredeken növekszik ugyanakkor, tehát minden jel szent nem arról van elsősorban szó, hogy az Apple Music a Spotify-tól venne el ügyfeleket, hanem sokkal inkább arról, hogy míg a Spotify a freemium modelljének köszönhetően az árérzékenyebb zenekedvelőket tudja megszólítani, addig az Apple inkább a prémium ügyfelek körében sikeres.
A svéd cég hónapokon belül elérheti a 30 milliós felhasználószámot, míg az Apple Music az év végére szinte biztosan több, mint 20 milliós felhasználóval bír majd. Ez azt jelenti, hogy az év közepére a streaming szolgálatások fizető bázis meghaladhatja majd a 40, év végére pedig az ötvenmilliót!
De visszatérve a fő kérdésre: jelenti ez a havi 1 millió növekedési ütem azt, hogy az Apple rövid távon megelőzheti a Spotify-t? Ha pusztán a matematikát vesszük figyelembe, akkor ahogyan az a diagramról is látszik, rövid távon nehezen elképzelhető.
Az Apple Music növekedési üteme ugyanis jelenleg lényegében párhuzamos a Spotify-éval, ami egyben azt is jelenti, hogy a Spotify minden hónapban több előfizetőt ad hozzá a bázisához, mint az Apple.
Persze az is igaz, hogy a svéd cég sem növekedett mindig ilyen meredek ütemben és biztosan nem is fog tudni folyamatosan ilyen meredek ütemben nőni. Ahhoz ugyanakkor, hogy az Apple megelőzhesse egyértelműen arra lesz szüksége Tim Cook-éknak, hogy magától a Spotify-tól csábítsanak át előfizetőket több milliós nagyságrendben. Ami nem is biztos, hogy annyira egyértelműen könny lesz, mintahogyan azt 9 vagy 12 hónappal ezelőtt gondolták…