Sokszor leírtuk már mi is, de a piac nap mint nap újabb és újabb igazolásokat ad arról, hogy mennyire kezd kegyetlenné válni a streaming piaci versen és az előfizetőkért folyó harc. Általában a jelentősebb streaming szolgáltatók karácsonyhoz közeledve szoktak erőteljes árakciókat bejelenteni. Az idén az árháború ugyanakkor már most nyáron elindult…Ugyanazon a napon jelentette be ugyanis ind a Spotify mind a Google, hogy jelentős árengedményeket tesz streaming szolgáltatásainak előfizetési díjaiból.
A svéd cég az Apple Music-kal szembeni egyik legmarkánsabb hátrányán igyekezett csökkenteni azzal, hogy családi csomagjának árait jelentősen csökkentette. Eleddig a Spotify előfizetők 50%-os kedvezménnyel ajándékozhattak előfizetést másoknak, ami egy család esetében havi 35 dolláros havi díjat jelentett, ami sok mindennek mondható csak versenyképesnek nem az Apple 15 dolláros ajánlatával szemben.
Mostantól azonban mindez alapjaiban változhat meg, hiszen a Spotify minden országban ( így hazánkban is!) ahol elérhető 15 dollárt ellenében 6 személy számára teszi majd elérhetővé prémium funkcióit.
És ha mindez nem kenne elég, a svéd cég a karácsonyi promócióinak egy kevésbé brutális, de így is az eddig elő nem fizető zenekedvelők számára érdekes verzióját is bejelentette. Ennek értelmében ugyanis három hónapra 10 dollárért elérhető a prémium verzió.
Mindeközben a streaming piac másik gigaszereplője, a Google sem tétlenkedett, és ami különösen pikánssá teszi a lépést, hogy mindezt immáron a Youtube Red-el tette, teszi. Az akció keretében három hónapra havi 99 centért kaphatják meg az új regisztrálók mind a Youtube Red, mind a Google Music prémium verzióját!
A Google akciója három ok miatt is fontos. Egyrészt először kezeli valóban integráltan prémium zenei szolgáltatásait. Másodsorban jelzi, hogy a Youtube RED valóban egy komoly projekt és nem csupán a kiadók lenyugtatására szolgál. Harmadrészt pedig az akció egyben elismerése annak, hogy a Spotify 99 centes akciója valóban a leginkább működő akvizíciós eszköz.
A legfontosabb tanulság azonban mindhárom akciónak az, hogy a szabványosnak mondható 10 dolláros havi előfizetési díj egyre jelentősebb akadálya az új előfizetők bevonásának. Hosszú átvon pedig a streaming ipar számára talán ez a legfontosabb megoldandó feladat