Szinte napra pontosan két évvel ezelőtt vásárolta meg az Apple Dr. Dre forradalminak szánt zenei szolgáltatását a Beats Music-ot. A tranzakció az Apple zenei stratégiájában valaha bekövetkezett legjelentősebb eltolódást jelentette és megteremtette az alapjait a ma már a második legjelentősebb streaming piaci szereplőnek számító Apple Music-nak.
Az Apple zenei tervei annál sokkal komolyabbak (voltak) minthogy a Beats Music akvizíciójával megálljanak, az azonban ennek ellenére meglepő, hogy ilyen hamar, ilyen jelentős akvizíciót hajtana végre Tim Cook cége, és hogy az nem a Pandora, a világ legjelentősebb on-demand rádiója...
Az alany pedig nem más lehet, mint egy másik celeb és rapper, Jay-Z streaming szolgáltatása, a nagyon sok nehézségen keresztülment, többször a megszűnés szélén táncoló TIDAL lehet az ok pedig nem más, mint az exkluzív tartalmak.Az Apple maga is ebbe az irányba szerette volna illetve szeretné terelni az Apple Music-ot. Az Apple új zenei koncepciójának egyik pillére ugyanis egy olyan, modern kiadó, amely egyszerre ötvözi az exkluzív megjelenéseket, a koncertekkel, a jegyekkel. Ez a koncepció magában az Apple idén bemutatott streaming zenei szolgáltatásában is tükröződött.
Azok az exkluzív tartalmak, amelyek egyre fontosabb szerepet játszanak majd a streaming szolgáltatások versenyében. Azt azonban sem a Spotify, sem az Apple nem sejtette, hogy a modell, amit Jay-Z kigondolt és amihez a világ 18 talán meghatározóbb mainstream előadója csatlakozott valóban ennyire hatékonyan működik.
A valóságban a válasz ugyanakkor az, hogy de, az igazán top előadók exkluzív tartalmai igenis nagyban segítettek a TIDAL-nak abban, hogy csendben felzárkózzon a vezető streaming szolgáltatók mögé.
A TIDAL előfizetőinek nagy részét feltehetően pont a korábbi Beats Music felhasználók közül kaparintotta meg, a helyzet és az esetleges akvizíció oka tehát teljesen más, mint anno Beats Music esetében volt.
A TIDAL 4 millió előfizetőjét, az Apple a Jay-Z által fizetett összeget alapul véve 450-480 millió dolláros áron szerezhetné meg, ami még a vásárló kiléte miatti prémiummal együtt sem valószínű, hogy meghaladná az 1 milliárd dollárt, ami pedig az Apple számára aprópénz.
Ezért az összegért ellenben megszabadulna egy olyan vetélytársától, amely nagyon hasonló terepen, nagyon hasonló eszközökkel próbál sikere lenni a streaming piacon, újabb, ezúttal az exkluzív tartalmak piacra vitelében tapasztalt szakemberrel bővülhetne és feltételezhetően növelni tudná 15 milliós prémium felhasználói táborát.
Igazából az Apple számára vetélytárs sem nagyon van az akvizíciót tekintve, hiszen a korábban legtöbbet emlegetett vevő jelölt a Samsung visszalépett, a Spotify számára a TIDAL túl drága, a Google pedig igazán komolyan nem fontolta meg az akvizíciót. Aki számára fontosabb lehet a gyors tranzakció az pont maga a TIDAL, hiszen most vannak abban a helyzetben, hogy a helyzetüket, előnyeiket a legmagasabb áron tudják kihasználni…