Miután hosszú évekig tartó tárgyalások, küzdelem után idén áprilisban elindult végre a Soundcloud streaming szolgáltatása sokan fellégeztek Berlinben. A streaming piac- ahová Alex Jung olyannyira szeretett volna belépni- ugyanakkor egy pillanatra sem áll meg , így a berlini startup sem tehette ezt.
Még a streaming szolgáltatás hivatalos indulása előtt a Soundcloud Stations néven bevezetett egy funkciót, melynek segítségével keresés során, vagy egy szám hallgatása során felkínálja az alkalmazás, hogy hozzunk létre rádióadót az adott dalhoz kapcsolódóan. Az így létrehozott adó pedig ugyanúgy bekerül a gyűjteményünkbe, mint a lájkolt vagy más módon összegyűjtött dalaink.
A közelmúltban aztán a Station funkció megkapta azt a frissítést, amely révén immáron valóban figyelemre méltó lehet: mostantól ugyanis már az előadói oldalakról is indíthatunk majd rádiókat, de ami talán ennél is fontosabb, a funkció mögött álló algoritmus révén ezek már valódi rádióadók ( és nem csupán zeneszám gyűjtemények) lesznek, melyekben a dalok egymást követik. Azon Soundcloud felhasználók számára, akiknek már vannak saját playlistjeik, az alkalmazás azok alapján ajánl majd érdekes előadókat.
Hogy mindez miért fontos? Alapvetően azért, mert a berlini cégnek mindenképpen további bevételi forrásokat kell találnia. A hatalmas felhasználói tábor jó alap lehet a prémium elérés monetizációjához, mégis az ingyenes láb és a hirdetési bevételek növelése az, mai a legfontosabb és legégetőbb lenne. Hirdetési bevételeket pedig úgy lehet a legjobban generálni, ha jelentősen növeljük a szolgáltatáson belül eltöltött időt. Erre pedig kiváló eszköz az olyan rádió jellegű funkció, mint amilyet a Soundcloud bevezetett.
Szemben a streaming funkcionalitással itt még azt se lehet mondani, hogy ne lennének időben, hiszen ugyan a tengerentúlon a Pandora révén van abszolút egyeduralkodója az on-demand rádiós piacoknak , Európában ugyanakkor például abszolút vezetőjére vár ez a piac.