A streaming piaci szereplők között a verseny egyre élesedik, mint felhasználószámban, mind bevételekben. Minden szereplő számára ugyanis egyértelmű, hogy a végén ha nem is egy, de a jelenleginél is kevesebb szereplő maradhat csupán talpon.
Az, hogy a jelenleginél nem veszik sokkal többen igénybe a streaming zenei szolgáltatásokat talán leginkább azok árával magyarázható. Nem véletlen, hogy egy-egy streaming piac szereplő időről, időre brutális árakciókkal igyekszik kampányszerűen újabb előfizetőket bevonni szolgáltatásába. A verseny erősségét és intenzitását mutatja, hogy idén minden jel szerint már az Apple is beszáll majd az alapvetően karácsonykor zajló versenybe.
Abba a versenybe, amelyben idén is részt vesz a piacvezető Spotify. Az a Spotify, amely történetének legjelentősebb reklámkampányát is elindította ezzel egy időben. A kampány mindazon felül, hogy hatalmas, még ötletes is, ugyanis a svéd cég szolgáltatásában keletkező és annak egyre inkább az alapját jelentő adatok alapján alakított ki a kreatív koncepciót, ezzel közelebb hozva a technológiát a felhasználókhoz. A kampány, amelyet a Spotify belső kreatív csapata fejlesztett, hétfő óta az Egyesült Államok, Németország, Franciaország és Anglia utcáin ,terein láthatóak.
Ami minket magyarokat azonban ennél sokkal jobban és melegebben érint az az, hogy idén immár a feltörekvő piacokon, így Magyarországon is elérhető a Spotify már-már szokásosnak mondható karácsonyi akciója: három hónapon keresztül havi 1 euróért érhető el a szolgáltatás új előfizetőknek.
Adja magát az érvelés, hogy ez lényegében egy három hónapig ingyenes hozzáférést biztosító akció, de ez messze van a valóságtól. A hangsúly sokkal inkább azon van, hogy fizetni kell érte, azonban lényegesen kevesebbet, mint a szabványos havi díj ( 9.99 dollár) , azaz az akció nagyon jól rámutatott arra a tényre, melyről már mi is írtunk korábban. A mainstream streaming szolgáltatások a 10 dolláros havi díjjal elérhető ügyfelek legnagyobb hányadát már elérték. A további, jóval magasabb számú zenekedvelő bevonásához alacsonyabb árakra van szükség. 2016-ban, amikor az Amazon lényegében szabványossá tette ezt a megközelítést mással már nem is nagyon lenne érdemes próbálkozni.
De a nagy digitális zeneipari stratéigai kérdésektől elvonatkoztatva, mindenkinek, akinek még nem volt Spotify előfizetés csak ajánlani lehet: 3 hónapig, 1000 Forintért kipróbálni a világ vezető streaming szolgáltatását az egyik legjobb dolog, ami egy zeneszeretővel történhet 2016 karácsonyán.