A Spotify sokáig a Soundcloud egyik lehetséges vásárlójaként szerepelt. A svéd cég aztán több ok miatt nem vásárolta meg a berlini underground zenei startupot, amely folytatta küzdelmét, miközben a svéd cég teljesen más szinten, más célokért küzd.
A tőzsdére lépést ügyes lépéssel elkerülő Spotify a közelmúltban több érdekes akvizíciót is végrehajtott. Ezek egyike során megvásárolta az angol Sonaltyc nevű startupot. Az angol cég nagyon röviden és nagyon leegyszerűsítve ugyanazt tudja, mint amit a Google analytics és a Shazam ötvözete:: képes beazonosítani különböző zenei tartalmakat és ezen felül pedig ajánlani is képes újabbakat, a korábban meghallgatottak alapján.
Shazam és Google Analytics egy helyen A Sonalytics egy felettébb friss, alig 1 éves startup. Három fontos területen kínál megoldásokat, alapvetően b2B szereplők számára: a zenefelismerésben, a személyre szabható ajánlásokban és a beazonosított zenei tartalmak felhasználásában. A vállalkozás az elmúlt hónapokban több szabadalmat is beadott, melyek közül volt olyan, amelyet elmondásuk szerit „meghatározó streaming szolgáltatóknál” volt lehetőségük tesztelni is. ( Arról már nem szólnak a hírek, hogy ez esetleg a Spotify volt-e..) |
Ami az igazán érdekes, hogy Daniel Ek-ék mire szeretnék majd használni a Sonanalyitcs tudását és szabadalmait. A teljesen logikusnak tűnő megoldásokon, mint például a személyre szabott ajánlatok tovább finomítása, mire szeretné majd használni a Sonanalyitcs tudását.
Lehet azonban, hogy Daniel Ek és csapata valami sokkal merészebbre is felhasználja a tudást. A Sonanalyitcs zenebeazonosító tudása és algoritmusa révén ugyanis megnyílhat az út a Spotify számára, hogy a felhasználók maguk is tölthessenek fel zenei tartalmakat, vagy akár mixeket.
Ne feledjük, hogy az Apple idestova egy éve rendekezik a technológia tudással amelynek révén a Dj mixek és egyéb user generated tartalmak is részét képezhetnék az Apple Music-nak. Amennyiben a Spotify is képes lenne a Sonalytics technológiája alapozva valami hasonlóval piacra lépni, onnantól kezdve a Soundcloud-ra érdemben már nem is lenne szüksége.
Az persze, hogy ez meg is történik-e majd még hatalmas kérdőjel, amely függ a Spotify tervein felül attól is, hogy a Soundcloud sora és nem utolsó sorba ára végül milyen szinten állapodik meg és függ attól is, hogy a Spotify tudja-e és akarja-e rendezni a jogi részét is annak, hogy felhasználói tartalmak is megjelenjenek a szolgáltatásában.