Minden jel szerint a Planet of the Apps és az Apple megjelenése a saját gyártású videó tartalmakban egyfajta éttörést jelent. Áttörést nem csak abban az értelemben, hogy technológiai cégek is megjelennek a tartalomgyártók között, hanem abban az értelemben is, hogy a tartalomipar és a vetélkedők egyre közelebb kerültek egymáshoz.
Ha azt vesszük, az az ötlet, hogy egy kvíz műsorban a vetélkedő célja a zenék mihamarabbi felismerése legyen a játékosok feladata, akkor új és különösebben eredeti ötletről nem beszélhetünk. A Fox által képernyőre vitt ötlet egyetlen egy, ámde annál lényegesebb téren tér el ettől: a vetélytárs, akit le kell győzni a Shazam!
A szabály végtelenül egyszerű: a játékosok hallanak egy dalt, amelyet fel kell ismerniük. Amennyiben ezt gyorsabban teszik, mint a Shazam, akkor nyertek, ha nem, akkor veszítettek. A győztes pedig nem kevesebb, mint 1 millió dollárt vihet!
A műsorvezető Jamie Foxx, azonban ettől még nem feltétlenül lenne különleges a vetélkedő…Ami különlegessé teszi az az, hogy a Shazam is módosította alkalmazását, így az otthon, a képernyő előtt ülők is párhuzamosan játszhatnak a játékosokkal. Az alkalmazást úgy alakították ki, hogy abban az esetben is tökéletesen működjön, amennyiben nem élőben, hanem felvételről nézik azt. Elsőre ez lehet feleslegesen hangzik, de az első adatok alapján a vetélkedő nézettségének közel egyharmada időben eltolva zajlik…
Az, hogy a Shazam lényegében egy saját műsort kapott, nyilván drasztikusan növeli majd az alkalmazás amúgy sem alacsony nézettségét. A kérdés azonban inkább az, hogy ezzel a megnövekedett népszerűséggel mihez tud majd kezdeni a Londoni székhelyű cég. Hosszú távon ugyanis csak az alapfunkcionalitással, azaz a zenefelismeréssel nem biztos, hogy meg tud majd maradni azon a piacon, ahol a vezető streaming szolgáltatók egyre több és több szolgáltatás nyújtva próbálnak erőltetve növekedni.