Azt, hogy a streaming mennyire és milyen mértékben formálja napjaink zeneiparát talán legjobban az az adat fejezi ki, hogy a 2012-ben még a tengerentúli piacokon vezetőnek számító egyedi letöltések, mára a CD eladásoknál is kisebb részét teszi ki a zenei bevételeknek, miközben a streaming vált a legjelentősebb bevételi forrásnak.
Gyakran felmerülő kérdés azonban, hogy mi várható hosszú távon? Egyre több és több jel utal arra, hogy a streaming szolgáltatások az irántuk alapvetően fogékony zenekedvelők jelentős részét már megszólították , a mainstream tömeg megszólításához pedig másfajta üzleti modell kellhet.
A Strategy Analytics elmező cég szerint 2022-ben szinte kizárólag streaming szolgáltatásokat használunk majd, melynek köszönhetően a streaming szolgáltatásokból származó bevételek megközelítik majd a 10 milliárd dollárt, és ennek köszönhetően a zeneipari bevételei is a jelenlegi 4-ről 12-13 milliárd dollárra növekednének.
A kutató cég ugyanakkor azt jósolja, hogy az ingyenes hirdetések által szponzorált streaming szolgáltatások nem fognak eltűnni, azaz az a kettőség, amit a kiadók olyannyira kritizálnak, velünk marad , annak ellenére is, hogy közben a prémium streaming szolgáltatások masszívan növekednek majd.
Lényegesen optimistább ennél ugyanakkor a Goldmann Sachs elemző cég, amely lényegében nem kevesebbet jósol és állít,minthogy 2030-ra megközelíthetik a 30 milliárd dollárt majd a világ zeneipari bevétele, természetesen a streaming szolgáltatásoknak köszönhetően. Hogy lássuk, mennyire optimista az elemző cég: 2016-ban a világ zeneiparának forgalma 4.5 milliárd dollár volt, azaz az elemző cég azt várja, hogy kicsi több, mint 10 év alatt meghétszereződnek majd a zeneipari bevételek.
A rakétaszerűen növekvő bevételek természetesen növekvő ügyfélszámot is feltételeznek! A Goldman előrejelzés szerint a jelenleg mintegy 160 millió, a streaming szolgáltatásokért fizető zenekedvelői tábor 2030-ra 850 milliósra növekszik majd, azaz több, mint ötször annyian fizetnek majd zenei szolgáltatásokért világszerte, mint most.
Abban mindkét elemző cég egyetért, hogy a 2020-as évekre a streaming szolgáltatások totálisan átveszik majd a hatalmat a zeneiparban, mind a bevételek, mind a marketing területén. A Goldman becslése szerint a 41 milliárdos zeneipari bevételekből 34 milliárd dollár, azaz közel 90% a streaming szolgáltatásokból származik majd. A 34 milliárd dolláron belül 28 származhat prémium streaming szolgáltatásokból és 6 hirdetés alapúakból, azaz a Goldman sem számol azzal, hogy hosszú távon kikopnának a hirdetés alapú szolgáltatások. A volumenből ítélve azzal ellenben igen, hogy az ezek révén realizált bevételek lényegesen növekedni tudnak majd.
Az, hogy a jódlat helyes volt-e hosszú ideig nem fogjuk tudni még eldönteni. Abban ellenben nagyon is sokat segít, hogy eloszlasson minden ,esetleg még most is meglevő kételyt azt illetően, hogy a streaming mennyire lesz meghatározó az elkövetkezendő 5-10 évben.