Amikor a Spotify tőzsdére vezető útja során megtartotta befektetői prezentációját, az egyik legfontosabb üzenet amit Daniel Ek és a többi vezető közvetített az volt,hogy a Spotify zenei szolgáltató cég és nem is nagyon szeretne ennél több lenni.
A piac azonban nem biztos, hogy abba az irányba megy, hogy ezt megtehesse a svéd cég. A streaming szolgáltatások egyre inkább kéz a kézben járnak a hardverekkel illetve egyre inkább zenei ökoszisztémák kialakításában gondolkoznak.
Ezért aztán az iparági pletykák szerint könnyen elképzelhető, hogy alig 1 hét múlva tartandó kellő erővel beharangozott eseményén a svéd cég mégis saját hardvert jelenthet majd be.
A saját hardver megfogalmazás ugyanakkor ebben az esetben kissé túlzó, hiszen A pletykák szerint alapvetően egy , az Amazon hang alapú asszisztensén alapuló, autós hifi eszközről lehet szó, ahol a hardvert magát a Spotify szállítja, a hang alapú vezérlést ellenben az Amazon rendszerén alapszik majd.
Magáról a termékről Spotify előfizetők a Reddit-en már fotókat is közöltek illetve többek számára az alkalmazáson belül fel is ugrottak ajánlatok a „majdani termékkel” kapcsolatban. Ezek alapján havi 13 dollárért lenne elérhető a Spotify előfizetést illetve az autón belüli adatforgalmat is magában foglaló termék, amely előre fizetve 155 dollárért is elérhető lenne.
Az autós irányvonal több szempontból is érdekes és figyelemreméltó. Egyrészt, mivel az autó lehet a következő terület, ahol a streaming átveheti az uralmat. Az autókban az audio tartalom fogyasztást továbbra is az AM/FM rádió dominálja, ami többek között azzal is magyarázható, hogy a autók átlagéletkora 10 év körül van , azaz a legtöbb autó messze-mesze nem nevezhető connected car-nak. Érezhetően csökkent viszont a CD lejátszók használata és növekedett – duplájára- az online rádiók hallgatása. A változás tehát az autóban való zenefogyasztás terén is visszavonhatatlanul megkezdődött!
Ebből változásból érthetően a streaming szolgáltatók, így a Spotify sem szeretne kimaradni. Céljuk egyértelmű: a mindig, mindenhol való zenehallgatás lehetőségét (ami a streaming szolgáltatások lényege) az autókban is meg kell teremteni. maga a megoldás és a megjelenés módja ugyanakkor abszolút más irányt sejtetett, mint a saját hardver, hiszen a svéd cég sokkal inkább az autógyártók saját platformjainak részeként próbálta pozícionálni a Spotify-t, mint zeneszolgáltatót.
Hardver kapcsán pedig sokkal inkább egy apró, pici hordozható iPod-Shuffle vetélytárs tűnt a megoldásnak. A Mighty névre hallgató, apró kis lejátszó alapvetően semmi lényegesben nem különbözik korábbi elődeitől. Lekerekített , meglehetősen minimalista forma, 8Gb tárhely. Mindez pedig kb. 25000 forintért- ami magasabb, nem is kevéssel, mint anno a Shuffle volt, de a tárhely is magasabb.
A Mighty ezek miatt talán még nem is lenne érdekes, ami azzá teszi az az, hogy a Spotify-nak annyira megtetszett a cég Kickstarter kampánya, hogy a szorosabb együttműködés mellett döntöttek, és elvileg majd valamikor a jövőben a hardver és a Spotify alkalmazás integráltan működne együtt.
Saját hardverekkel készülhet a Spotify
Az Apple zenei szolgáltatások terén elért masszív és vitathatatlan sikereinek egyik oka minden kétséget kizáróan az, hogy nem csupán egy zenei szolgáltatást ( anno az iTunes) kínált, hanem ez komplett, a teljes zenehallgatási élmény kezelésére megoldást nyújtó, hardvert, szoftvert, tartalmat és szolgáltatást egyaránt biztosító ökoszisztémát.
Persze az, hogy a Spotify esetleg valóban először az autóban jelenik meg hardver megoldásával, nem jelenti azt, hogy a többi elképzelés- a Snapchat szemüvegéhez hasonló okosszemüveg vagy a egyértelműen a zenehallgatásra fókuszáló hordozható eszköz ne valósulhatna majd meg. Alig egy hét múlva mindenesetre kiderül, mit tartogat a svéd cég.