Amikor a Spotify tőzsdére vezető útja során megtartotta befektetői prezentációját, az egyik legfontosabb üzenet amit Daniel Ek és a többi vezető közvetített az volt,hogy a Spotify zenei szolgáltató cég és nem is nagyon szeretne ennél több lenni.
A piac azonban nem biztos, hogy abba az irányba megy, hogy ezt megtehesse a svéd cég. A streaming szolgáltatások egyre inkább kéz a kézben járnak a hardverekkel illetve egyre inkább zenei ökoszisztémák kialakításában gondolkoznak.

Ezért aztán az iparági pletykák szerint könnyen elképzelhető, hogy alig 1 hét múlva tartandó kellő erővel beharangozott eseményén a svéd cég mégis saját hardvert jelenthet majd be.
A saját hardver megfogalmazás ugyanakkor ebben az esetben kissé túlzó, hiszen A pletykák szerint alapvetően egy , az Amazon hang alapú asszisztensén alapuló, autós hifi eszközről lehet szó, ahol a hardvert magát a Spotify szállítja, a hang alapú vezérlést ellenben az Amazon rendszerén alapszik majd.

Az autós irányvonal több szempontból is érdekes és figyelemreméltó. Egyrészt, mivel az autó lehet a következő terület, ahol a streaming átveheti az uralmat. Az autókban az audio tartalom fogyasztást továbbra is az AM/FM rádió dominálja, ami többek között azzal is magyarázható, hogy a autók átlagéletkora 10 év körül van , azaz a legtöbb autó messze-mesze nem nevezhető connected car-nak. Érezhetően csökkent viszont a CD lejátszók használata és növekedett – duplájára- az online rádiók hallgatása. A változás tehát az autóban való zenefogyasztás terén is visszavonhatatlanul megkezdődött!
Ebből változásból érthetően a streaming szolgáltatók, így a Spotify sem szeretne kimaradni. Céljuk egyértelmű: a mindig, mindenhol való zenehallgatás lehetőségét (ami a streaming szolgáltatások lényege) az autókban is meg kell teremteni. maga a megoldás és a megjelenés módja ugyanakkor abszolút más irányt sejtetett, mint a saját hardver, hiszen a svéd cég sokkal inkább az autógyártók saját platformjainak részeként próbálta pozícionálni a Spotify-t, mint zeneszolgáltatót.
Hardver kapcsán pedig sokkal inkább egy apró, pici hordozható iPod-Shuffle vetélytárs tűnt a megoldásnak. A Mighty névre hallgató, apró kis lejátszó alapvetően semmi lényegesben nem különbözik korábbi elődeitől. Lekerekített , meglehetősen minimalista forma, 8Gb tárhely. Mindez pedig kb. 25000 forintért- ami magasabb, nem is kevéssel, mint anno a Shuffle volt, de a tárhely is magasabb.
A Mighty ezek miatt talán még nem is lenne érdekes, ami azzá teszi az az, hogy a Spotify-nak annyira megtetszett a cég Kickstarter kampánya, hogy a szorosabb együttműködés mellett döntöttek, és elvileg majd valamikor a jövőben a hardver és a Spotify alkalmazás integráltan működne együtt.
Saját hardverekkel készülhet a Spotify
Az Apple zenei szolgáltatások terén elért masszív és vitathatatlan sikereinek egyik oka minden kétséget kizáróan az, hogy nem csupán egy zenei szolgáltatást ( anno az iTunes) kínált, hanem ez komplett, a teljes zenehallgatási élmény kezelésére megoldást nyújtó, hardvert, szoftvert, tartalmat és szolgáltatást egyaránt biztosító ökoszisztémát.
Persze az, hogy a Spotify esetleg valóban először az autóban jelenik meg hardver megoldásával, nem jelenti azt, hogy a többi elképzelés- a Snapchat szemüvegéhez hasonló okosszemüveg vagy a egyértelműen a zenehallgatásra fókuszáló hordozható eszköz ne valósulhatna majd meg. Alig egy hét múlva mindenesetre kiderül, mit tartogat a svéd cég.