2019 minden bizonnyal meghatározó év lehet majd az Apple életében, némi túlzással azt is írhatnánk, hogy jó eséllyel jövő ilyenkor már majd egy olyan Apple-ről beszélhetünk, amely nagyon sok mindent elhagy abból, amit anno Steve Jobs létrehozott.
Kezdésként minden jel szerint jövő év elején megszűnik majd az iTunes zeneáruház, azaz az Apple is végérvényesen a streaming szolgáltatásra, az Apple Music-ra helyezi majd a hangsúlyt és szépen csendben, de határozottan oda tereli majd a jelenleg még zenéket vásárlókat.
Az Apple mint cég már persze az elmúlt években is sokat változott. Bevételinek továbbra is meghatározója a hardver, egész pontosan az iPhone különböző verziói, azonban meredeken emelkednek a szolgáltatásokból származó bevételek is! Amelybe persze beletartozik az Apple Music-on felül az iTunes zeneáruház, a videó letöltések, és persze maga az App Store is! A trend olyannyira erős, hogy egyre több és több elemző pedzegeti, hogy a szolgáltatások lehetnek majd az a terület, ami megmentheti az Apple-t ( majd akkor) amikor az iPhone eladások tényleg elkezdenek hanyatlani.
A szolgáltatások növekvő súlyának szerepet jelzi a másik tegnap felröppent információ, ami tulajdonképpen egy nagyon régi App-el kapcsolatos piaci pletyka megvalósulása lehet. nem másról van szó ugyanis, mint arról, hogy az Apple egy kombinált tartalmi előfizetésen dolgozhat! A hírek szerint a csomagban helyet kaphat majd az Apple tervezett előfizetés alapú hír szolgáltatása, TV-s tartalmaira való előfizetés és természetesen Apple Music elérés is.
Ismét kulcs szerepe lehet a zenének az Apple életében
Arról lehet vitatkozni, hogy az Apple-t hardver, szoftver vagy esetleg valamilyen más fókuszú cégnek tekintjük. Az Apple s változó fókuszának köszönhetően a digitális zene és zenei szolgáltatások szerepe is változott a cég életében , több alkalommal is. A 2000-es évek közepén, amikor az Apple lényegében megteremtette a legális zeneletöltést, az Apple számára a tartalom hosszú éveken át kulcsfontosságú volt.
Az előfizetési csomag leginkább és direkt módon majd az Amazon hasonló ajánlatával, az Amazon Prime-al vetélkedik majd, természetesen a házhozszállítási és egyéb, alapvetően e-commerce jellegű, az Amazon által kínált előnyök nélkül. Árazásról jelenleg még nincsen információk, de amennyiben az Apple versenyképes szeretne lenni az Amazon áraival, úgy havi 10-12 dolláros árnál többet nem nagyon kérhet majd előfizetési díjként.
De messze nem az ár a legnagyobb kérdőjel. A szolgáltatás csomag három eleméből 1, de lehet, inkább 2 jelenleg még nem is létezik. Ahhoz pedig, hogy az ajánlat versenyképes lehessen, ezekre is égető szüksége lesz majd a Cupertinoi cégnek.
Természetesen ha valóban megjelenik majd a piacon az Apple kombinált előfizetéses ajánlata, az hatalmas lökést adhat majd az Apple Music-nak, különösen a tengerentúlon, ahol már most is a vezető streaming szolgáltatásnak számít.
És az Apple szolgáltatási bundle megoldása a már most is meredeken növekvő és egyre fontosabb Amazon zenei szolgáltatásokkal együtt jó eséllyel csökkenti majd az audio streaming piac átláthatóságát, hiszen egyik cég sem kommunikálja majd pontosan, hány előfizetője is van, és azok közül hány használja is a streaming zenei szolgáltatást.