A tavalyi évet összefoglaló bejegyzésünkben hosszasan írtunk és elmélkedtünk arról, hogy akkor most a Facebook zeneipari szereplőnek tekinthető-e és ha igen ,mennyiben igen és mennyiben nem…
Ezt a vitát megoldani semmi esetre sem fogja, de ettől még tény, hogy a Facebook 2018 utolsó negyedévében egy újabb ,saját platformot mutatott be, ahol zenei szolgáltatások is meg jelenhetnek és meg is jelentek!
Maga a platform— egy hang alapú asszisztens platform melynek fő fókusza a Facebook céljait ismerve nem meglepően a videó hívás- A Portal névre hallgató eszköz sok mindennek mondható, csak újdonságnak nem. Egyszerre próbál és fog (??) versenyezni az Amazon, az Apple vagy a Google hang alapú asszisztensével.
Márpedig ezen a piacon és ezekkel a vetélytársakkal a zenei tartalom nem nagyon hagyható ki a mixből és az ajánlatból. Elég csak arra gondolnunk, hogy az Amazon, streaming ökoszisztémájában a voice alapú streaming szolgáltatás külön klasztert jelent. Minden Amazon Echo tulajdonos számára speciális 3.99 dolláros áron tette elérhetővé a szolgáltatást a cég, mindez pedig meg is mutatkozott a hírek szerint a használatban is.
Megduplázta előfizetői számát az Amazon streaming szolgáltatása
A digitális zenei streaming piaci erősen értékelése egyre nehezebbé válik, alapvetően egyetlen, ámde annál fontosabb ok miatt: A meghatározó szereplők egyre nagyobb hányada tartja mély titokban azt, hogy hányan használják szolgáltatását.
Mindezt a Facebook is észlelte és persze saját szolgáltatással nem jelent meg a platformon- mintahogy máshol sem- ellenben már az induláskor is több, zenei partner is elérhető a Facebook Portal platformon.
Az, hogy a Pandora, az iHeart Radio és a Spotify is immár az első körben a platformon szolgáltató partnerek között van, jelzi,hogy a Facebook be nem vallva, de tudja, mennyire fontos is a zenei tartalom az otthoni hang alapú asszisztensek esetében.
A jövőt illetően két fundamentálisan fontos kérdés merülhet fel. Az egyik, hogy maga a Facebook és a Facebook Portal mennyire tud majd sikeres és elfogadott lenni. Mennyire lesz képes eredményes lenni egy olyan piacon, ahol már az Apple, az Amazon és a Google is jelen vannak, és mennyire lesz képes meggyőzni a potenciális felhasználókat arról, hogy a Facebook Portal valóban biztonságos…
A Facebook Messenger lehet a legnagyobb zenei megosztó alkalmazás
Alig 1 héttel ezelőtt írtunk arról, hogy a Spotify folyamatos útkeresése részeként és persze növekedése érdekében újabb területre, ezúttal a zeneipar következő brutális növekedési területének tűnő zenés üzenetküldési piacra tervez belépni. Arra a piacra, ahol már eddig is komoly szereplők vetélkedtek és amely piacot az a Facebook dominálta, amely viszont eleddig nagyon óvatosan bánt a zenei tartalmakkal és az integrációra helyezte inkább a hangsúlyt.
Ha és amennyiben pedig mindez sikerül, még akkor is kérdéses, hogy a platform zenei szegmense menyire lesz képes kinőni magát. Ne felejtsük, a Facebook esetében a streaming piac globálisan Facebook vetélytárs és saját otthoni platformmal már rendelkező médiacégek szolgáltatásainak beengedésére is szükség lehet, mint az Amazon Music, a Youtube Music vagy az Apple Music, mindezen felül pedig üzenetküldéshez kapcsolódó zenei szolgáltatások -mint a Tik-Tok- is felmerülnek, mint potenciális szolgáltatók a Facebook otthoni hang alapú platformján. Hogy aztán ebből mi valósul meg.. az az egyik legfontosabb és legérdekesebb kérdése lehet 2019-nek!