A Spotify életében több irányváltást is láttunk már. A 2010-es évek első harmadában a svéd cég kifejezeten próbált nyitni a közösségi tartalmak felé illetve maga is egyfajta zenei Facebook álmát szövögette.
A Spotify alkalmazások aztán a startup innováció zsákutcáinak hosszú listáját bővítették, a Spotify szerencséjére azonban a cég sikert, növekedését mindez nem befolyásolta, rontotta.
Vége a Spotify alkalmazásainak
A Spotify 2011 végén jelentette be, hogy az anno a Facebook esetében igen sikeres és jól működő alkalmazás- ökoszisztémát a zenei tartalmakra és szolgáltatásokra optimalizálva átveszi és megvalósítja. Amint anno írtuk is, Daniel Ek és csapatának célja nem kevesebb volt,...
Jó pár évvel a svéd cég első közösségi zenei próbálkozása után 2019-ben Daniel Ek csapata ismételten visszakanyarodni látszik ehhez az irányhoz.
Mindez, ha abból a irányból közelítjük meg, hogy a különböző közösségi oldalak- Facebook, Instagram, Snapchat- egyre inkább zene központú szolgáltatássá válnak és így indirekt de egyre inkább direkt módon is a streaming szolgáltatók vetélytársává is avanzsálnak, abszolút érthető is.
Jobban belegondolva az is maximálisan érthető, hogy a svéd cég mindezt inkább az előadók,mintsem a zenehallgatók irányából kezdte el bevezetni. A valóságban mindez azt jelenti, hogy a Spotify által bevezetett Storyline névre hallgató funkció segítségével maguk az előadók lesznek képesek az audio tartalmaikhoz szöveges vagy éppen képi tartalmakat adni.
A Spotify használók számára a Storyline kártyák a „now playing” azaz az éppen hallgatott dalok alatti részen jellennek majd meg, azaz itt láthatják majd azokat szöveges illetve képi tartalmakat, amelyeket az előadók feltöltöttek. Az egyes kártyákat azok jobb illetve bal oldalára koppintva lehet majd navigálni.
Az egyelőre még csupán bizonyos piacokon és csak egyes, (jól titkolt) ügyfélcsoportok számára elérhető szolgáltatás jól beleillik abba a stratégiába, amelynek kertében a Spotify egyre inkább a saját tartalmakra próbálná helyezni a hangsúlyt.
Másodsorban pedig a svéd céget abban is segítheti, a saját megoldás piacra vitele, hogy a fiatalabb generációk számára számukra is ismert, elfogadott zenei élményt nyújtson.