A tavasz egyik meghatározó híre volt, hogy a Spotify komoly erőfeszítéseket tesz és fog tenni annak érdekében, hogy ne csak, mint streaming zenei, hanem mint podcast nagyhatalom is ismertté váljon. Annak, hogy a svéd cég ebbe az irányba mozdult több oka is lehet. Egyrészt egy komoly növekedési potenciállal kecsegtető területen lehet vezető, ahol saját maga lesz majd kapcsolatban a kreátorokkal, a podcast készítőkkel, építheti fel saját hirdetési modelljét és ökoszisztémáját.Másodsorban pedig az, hogy a podcast tartalom segítségével a talk rádiók piacából komoly szeletet hasíthat ki magának a svéd cég. A tét nem pedig nem kicsi, 18 milliárd dollár.

A podcasting robbanás előtt áll, ezt írtuk már 2017-ben is. Akkor a fő leküzdendő akadálynak azt említettük, hogy az igaz robbanást azonban az hozhatja majd el, hogyha az igazán meghatározó streaming piaci szereplők is meglépik az ehhez hasonló mélységű integrációt.
2019-re ez egyértelműen megtörtént. Az igazi robbanást még sem biztos, hogy ez hozza, hozhatja majd el. Hanem sokkal inkább az a tény, hogy minden jel szerint a podcast kapcsán egy olyanfajta pillanat előtt állunk, mint anno a social videó kapcsán, a Youtube megjelenésekor.
Márpedig ha igazak a becslések,akkor a zenét csinálók, előadók, együttesek, profik- vagy amatőrök- számára podcast lehet a jövő formátuma!

A MIDia kutató cég elemzése alapján egy független, tartalmait saját maga publikáló előadó számára, hogy mintegy 2 millió forint bevételt termeljen nagyjából 1 milió lejátszás szükséges. Egy független kiadónál levő előadó esetében mindez már közel 3 millió stream, míg egy major kiadó előadója esetében több, mint 7 millió stream!!
Mindez pedig felveti azt a kérdést, hogy a jövőben mi éri mg meg jobban az előadóknak? Az, hogy maga megjelenítse tartalmait. podcastokba csomagolva, valamely streaming szolgáltató podcast platformján vagy megpróbáljon tető alá hozni egy szerződést egy független vagy major zene kiadóval.
Bizony, ha előadói szemszögből gondolunk mindebbe bele, akkor a podcast lehet a nyerő. Mindez pedig nem kevesebbet jelentene, minthogy egy lassan 5 éve létező zenei formátum lesz az, amely a zeneipar alapvető átalakulását elhozhatja. Az pedig most jól tudható, hogy ez ellen kik fognak legádázabb módon küzdeni: a nagy nemzetközi zenei kiadók!