Az egyik legrégebbi Apple-el kapcsolatos feltételezés, a saját TV ( készülék) mellett az Apple zenei szolgáltatások hardverekhez kapcsolása volt. Előbbi még várat magára, utóbbi meg persze,valamilyen szinten eleve megvalósult azzal, hogy az iTunes minden Apple készüléken megtalálható volt , ha akartuk, ha nem.
De az igazi zenei szolgáltatás-hardver bundle azt jelentette volna, hogy bárki, aki Apple terméket vásárol lényegében ingyen kapta volna hozzá az iTunes zeneletöltés lehetőségét.
Az Apple mint cég már persze az elmúlt években is sokat változott. Bevételinek továbbra is meghatározója a hardver, egész pontosan az iPhone különböző verziói, azonban meredeken emelkednek a szolgáltatásokból származó bevételek is!
És persze iTunes nincsen már, a helyét az Apple Music vette át, és ugyan TV készülék nincsen, de van helyette egy TV streaming piaci szereplő, az Apple TV+ . Innen pedig már csupán egy lépés- és ez a lépés most meg is valósul- az, hogy egy csomagban kaphat helyet majd az Apple előfizetés alapú hír szolgáltatása, TV-s tartalmaira való előfizetés és természetesen Apple Music elérés is.
Apple készülék tulajdonosként ez talán a legjobb hír amit kaphat az ember. Az Apple már saját TV szolgáltatását is mélyen a piaci ár alá árazta, havi 5 dolláros áron viszi (majd) piacra, sőt az új Apple hardvaret vásárlók egy évig ingyen kapják a szolgáltatást.
Mindez azt tisztán előrejelzi, hogy az Apple Tv szolgáltatása kapcsán sokkal inkább törekszik az új felhasználók bevonzására és a felhasználói bázis növelésére mint a nyereséges működésre. Mindez pedig komoly aggódalommal tölti el a zenei kiadókat. Azokat a zenei kiadókat, amelyek 20 éve nem tapasztalt sikereket és bevételeket érnek el, egyértelműen a streaming zenei szolgáltatások terjedésének köszönhetően. És zokat a zenei kiadókat, amelyek emlékezetében élénken élnek még azok a viták és küzdelmek, amelyeket Steve Jobs-zal folytattak az iTunes zeneáruház kapcsán.
A fenti gondolatmenetet és megközelítést továbbvive, a kombinált zene és tv streaming szolgáltatás kombinált ára is valahol 10-15 dollár között lehet majd. Amennyiben 12-13 dollárnál drágább, akkor a kiadók fellélegezhetnek, hiszen a zenére és a zenei tartalmakra jutó felhasználónkénti összeg nem csökkenne. 10 dollárnál vagy esetleg alatta ugyanakkor már minden egyes előfizető esetében vesztenek a kiadók a jelenlegi összeghez képest.
Amennyiben az Apple valóban az olcsóbb és disztruptívabb megoldás mellett kötelezi el magát- amire minden oka meglenne- akkor a kiadók számára ez a rossz emlék korszak köszönhet újból be, egy kicsit bonyolultabb verzióban.
Hidegháborús állapotok a kiadók és a Spotify között
A streaming szolgáltatások, élükön a svéd Spotify-a speciális helyzetben vannak. A befektetők ugyanis a Spotifyban egy a nagy lemez kiadók kiváltó, a rajongókat és a zenekarokat közvetlenül összekötő platformot látnak.Daniel Ek cége pedig a közelmúltban több olyan lépést is tett, amelyek akár...
Bonyolultabb lap leosztással, hiszen az elmúlt években pont az Apple volt az a partner amellyel nem hogy nem volt nehéz megállapodni, de amely hajlandó volt többet fizetni, mint a piacvezető Spotify, amellyel ellenben igen feszült a major zenei kiadók helyzete. Az Apple- el való viszony megromlása tehát nem csak anyagilag, hanem stratégiailag is rosszul érintené a kiadókat, hiszen ebben az esetben a meghatározó partnerekkel - Apple, Spotify, Youtube- is egy vagy több témában érdemi ellentét mutatkozna.