A Spotify azon felül, hogy a streaming zene piac piacvezető cége , sok tekintetben a digitális termékfejlesztést is forradalmasította. A Spotify az agilitás pedig nem csak magában a folyamataiba vette bele, hanem egész működése sok tekintetben agilisnak mondható. Ebbe pedig bőven belefér az (is) hogy a svéd cég folyamatosan kísérletezik szolgáltatásokkal, funkciókkal.
Talán több is lehet majd mint kísérlet az a megoldás, amivel a svéd cég a brit piacon jelent meg nem sokkal karácsony-előttre időzítve. A Spotify for kids a Spotify egy specilális verziója, gyerekekre optimalizálva, amellyel egy a szórakoztatóiparban megszokott és elterjedt megoldást vezet be Daniel Ek cége a zeneiparba is. Az egyelőre csak tesztjelleggel Írországban, Spotify családi regisztrációval rendelkező Spotify előfizetők számára elérhetővé tett Spotify kids alkalmazás egyedi megjelenéssel, és egyedi tartalmakkal szeretné szórakoztatni és rászoktatni a kicsiket a Spotify használatára.
Azaz a Spotify Kids ugyanaz szeretne lenni zenékre, mint ami A Youtube Kids vagy a Netflix for Kids videó tartalmakra. Maga az alkalmazás funkcionalitása is nagyon sok tekintetben hasonlít a fent említett példákban szereplőek esetében már megismert funkcionalitáshoz. Azaz a gyerekeknek szóló alkalmazás egyedi designban jelenik ,meg egyedi, gyerekek számára is bizonyosan és nyugodtan hallgatható tartalmakkal és egyedi, gyerekek számára összeállított szerkesztett lejátszási listákkal.
Az alkalmazás megjelenésében más és más a különböző életkorú gyerekek számára, hiszen jelentősen eltérő tartalmakat fogyaszt egy éppen hogy három éves és egy 10 éves gyerkőc. Éppen ezért a 3 évesek számára szóló alkalmazás sokkal inkább karakter alapú, és tartalom kínálatában is más, mint az idősebbeknek szóló. ( például saját lejátszási listát még nem is lehet benne összeállítani) Az életkor a szülők állíthatják be, akkor, amikor létrehozzák a profilt gyermekük számára az alkalmazás indításakor.
Az alkalmazás struktúrájából már most látszik, hogy a Spotify célja egyértelműen az, hogy egy komplex szórakoztató alkalmazást építsen fel a gyerekeke számára messze nem csak zenei tartalmakból, hanem mesékből, podcastokból vagy akár filmekből is.
Ahogy fentebb írtuk a Spotify részéről abszolút nem meglepő, hogy új területeken kísérletezzen. Azért is, mert egyre jobban és markánsabban tettén érhető a svéd cég azon elképzelése, hogy messze ne csupán audio streaming szolgáltató legyen.
A gyerekek számára szóló alkalmazás ebben az irányban tett nagyon erős lépés, a kérdés igazából az, hogy Daniel Ek és csapata képes lesz-e sikeresen marketingelni és felépíteni az új alkalmazást, úgy, hogy azzal ne kannibalizálja a Spotify használatot.